Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej!! jag har en eksemhäst på foder. Han fick det ganska jobbigt i september, vi fick hålla på och smörja och tvätta hela tiden. Hans...
Svar
11
· Visningar
1 124
Foder & Strö Hur snabbt minskar vitamininehållet i inplastat grovfoder? Ska ju vara syrefattig miljö så de borde inte kunna försvinna...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: HannaZ
·
K
Hästvård Hej. Någon som varit med om detta? Hästen är ovillig att lyfta ena frambenet och detta är något nytt. De andra tre benen är inga...
Svar
6
· Visningar
1 935
Senast: coari
·
Foder & Strö Ponnyn MÅSTE få upp hullet nu, helst genast :crazy: Hur ska jag göra? Idag står han på 75 MJ och 450gram smrp. En D-ponny, snart 20...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: HelenaHandberg
·
A
Hästvård Har en liten minishetland hemma hos mig som sällskap till min stora häst. Till min förvåning upptäcker jag att den lilla shettisen har...
Svar
7
· Visningar
1 395
Senast: Sazalamel
·
Foder & Strö OMG :eek: se hur min lilla stackars Polly såg ut när jag ännu inte lärt mig inenbörden av korrekt foderstat och analys. :o :crazy...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 877
Senast: Jenny1
·
R
Hästvård Idag tog jag ut mitt d-ponnysto för att longera henne. Hon börjar med att ställa baken mot staketet (där hingsten finns två staket bort)...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Ambra
·
K
Hästvård jag börjar undra lite vad det kan vara för nåt när min häst inte vill att man borstar/tar på hans vänstra överarm. Han har jämt ogillat...
Svar
2
· Visningar
560
Senast: krigarinna
·
H
Hästvård jag red min medryttar häst igår och innan jag red ut satt alla skor bra på plats, visst började dom bi utslitna men det beror på at dom...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Hammond
·
Foder & Strö ... till hästar. Jag borde veta detta eftersom jag ju ändå gått hästlinje & där bl.a läste om foder :angel: Men, jag kan inte för...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: mul
·
S
Foder & Strö Min häst svettas väldigt mycket sommartid!! Förra sommaren gav jag honom extra salt, vanligt salt, men fick tips av en stallet om...
2
Svar
34
· Visningar
3 020
Senast: GloriaOrion
·
D
Hästvård Min häst har tappat sin ena framsko. Han har strålbenshälta är därför skodd med äggskor fram. Nu verkar det som om inte hovslagaren kan...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Villeroy
·
Foder & Strö Varför innehåller det otroligt lite fosfor?! Grovfoder innehåller normalt sett ca 1-2g fosfor per kg/foder och ca 2-3g kalcium. Då blir...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: HannaZ
·
E
Hästvård Söker efter bilder på hovar skodda med hela sulor, bilden ska vara på undersidan av hoven alltså.. Är nyfiken på att se hur sulan...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hur stort energi och protein tillägg gör man för en växande häst (3,5-4år)? Låter det lämpligt att fodra med 8kg hö och 150g soja...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: pinky
·
S
Hästvård Startade en annan tråd om vad-det-nu-är i min pållas päls, jag knölade ut några och fotade dem! Vissa är vaxiga (de på ryggen) medans de...
2
Svar
22
· Visningar
4 889
Senast: Jane_Done
·
G
Hästvård Vad kan man göra! En kvinna äger en häst som är 31år, han är gammal och sjuk, har problem med att äta och att ta till sig maten. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 427
Senast: Abova
·
Foder & Strö Har ett ensilage som ligger högt, 92 smältbart protein, men bara 7 på MJ. I vått skick. Äter 7 kg per dag. Min hästs behov är drygt...
Svar
18
· Visningar
2 006
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Kom ut igår och då har unghästen 4 påkar som ben. Speciellt i bak. Inga sår. Ömmar vid tryck och är varm. Inte gallig utan "bara"...
2
Svar
39
· Visningar
11 319
Senast: Yamima
·
Z
Foder & Strö Hej, har arrenderat mer mark, som har mycket dåligt bete och jag har inte en aning om hur eller vad jag ska göra för att bättra på den...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2