Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej, nu vet jag faktiskt inte om denna har hamnat rätt, det får rättas till senare isf. Jag hörde att man kan mäta mellan olika...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: stall banal
·
Foder & Strö Är det någon som har provat svavelpulver till sin häst mot krämpor t.ex? Man blandar pulvret med vatten och ger hästen. Ni som har...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: linafina
·
M
Hästvård hej kan ni som har lösdriftstall visa mig lite bilder på hur det ser ut? funderar på det men vet inte riktigt hur man ska anordna det...
Svar
5
· Visningar
1 794
Senast: blohme
·
L
Hästvård Jag har länge funderat på det här med ridskolehästar, tycker nästan synd om dom som går så mycket med klumpiga nybörjare på ryggen som...
Svar
17
· Visningar
1 359
Senast: ujent96
·
Hästvård När dte gäller travare som ska säljas som ridhästar, men inte hållit i travet...vissa har ju en tendens att överbelasta...
2
Svar
26
· Visningar
1 879
Senast: Juzzzen
·
Hästvård Tog en kik på 5 åringen som jag lånar. för 2 månader sen såg han hemskt ut. jättedåligt musklad, tunn överlag. Så jag har bara...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Jag är rädd att jag ger för mycket fosfor i maten pga ganska mycket havre och lite soja pga dåligt protein i höet. Jag ger lusern också...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: sassiball
·
S
Hästvård Min 12-åriga valack är svullen i skapet och jag har fått rådet av min veterinär att tvätta honom ordentligt inuti + motion. Men hur...
2
Svar
31
· Visningar
4 366
Senast: soffii
·
Hästvård Någon som hört talas om det? Har en dressyrryttare på hög nivå i min närhet som hört ryktas att detta skall finnas, inte i Sverige just...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Bellapops
·
Hästvård Jaha, nu var det dags igen. Jag fick ju slakta min 7-åriga ridtravare i september efter div. skador. Köpte ett halvblod för exakt två...
2
Svar
30
· Visningar
3 103
Senast: Jenny1
·
Foder & Strö Vad blir kg priset inkl frakt? Smrp/mj per kg foder?
Svar
1
· Visningar
876
Senast: No1
·
M
Hästvård DSM's utredning angående barfotaverkning enligt olika metoder och dess inverkan har skickats till tryckeri, och står inför en snar...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 924
Senast: Mumin_79
·
R
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av att använda massageapparat till häst? Eller massage borste..
Svar
3
· Visningar
1 370
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Lite rörigt i mitt huvud nu. Många fodrar med luzern, varför? Har alla så dåligt grovfoder? Eller är det lättare för hästen att...
Svar
5
· Visningar
821
G
Foder & Strö Hej Undrar vilket foder som gör sig bäst för en 03a? Hur mycket grovfoder bör de få i sig under utbildningen? Bra mineraler att...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: Gibben
·
Foder & Strö Hur är det med foderstater egentligen? Går man efter det även om man har en lättfödd kontra svårfödd häst? Min är svårfödd och faller...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: lillapollenbollen
·
A
Foder & Strö Hej Jag har nog ett problem som alla tar upp här men jag måste i alla fall fråga Jag har en varmblodsvallack på 10 år 1,71 cm Jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 571
H
Hästvård vad ska man använda?? med eller utan luftkanal? vad är luftkanalen bra för? och svarta eller genomskilniga är det någon skillnad...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: zephalinda
·
C
Hästvård om senskador! Alla erfarenheter ni har av senskador! jag vill veta allt! Gärna solskenshistorier nu i höstmörkret :( ;)...
2
Svar
28
· Visningar
3 022
Senast: Ramona91
·
E
Hästvård Min häst har plötsligt fått problem med att lyfta bakbenen. Det går bra att kratsa hovarna men det går inte att sko bak . Hon sparkar...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka