Pinne i ljumsken

Sv: Pinne i ljumsken

Tack! Peppning behövs.. Jag har världens ångest av att ha en skadad häst. Vill bara att han ska bli bra NU!! Är livrädd att de ska bli fler komplikationer, tänk om han dör! Vad gör jag då??? :cry: :cry: Det har hänt för mycket med mina hästar sista året, så jag tycker t o m det är jobbigt att åka ner till stallet nu ifall det skulle ha hänt ponnyn också något.. Men hon är lika pigg och busig som vanligt! :love: Älsklingen, tror jag ska ta och tömköra henne lite i morgon. Som terapi...

Liten uppdatering... Caribic blir kvar på Strömsholm över helgen. Han är pigg och glad men har fortfarande infektion... (Börjar misstänka att de har insett vilken toppenhäst han är och tänker behålla honom för sig själva :devil: :mad: )

Ha ha! :rofl:
Då får du åka dit på natten och "kidnappa" hem honom igen!:devil: :D

:devil: Japp, håller på och smider planer i Trams-tråden... En kamin, glögg, duntofflor och smålulliga bukefalister ingår.. Mer säger jag inte. :cool:

åhh ja förstår precis hur du mår...man saknar dom så d gör ont.man e ju van vid att dom ska stå där i sin box på morgonen när man kommer ut...min stod på hbg djursjukhus förra julen..lämna honom dan innan julafton o fick hem honom efter nyår...gud va jobbigt d va alltså..ja klättra på väggarna...åkte in ett par vändor o hälsa på honom när han va i hagen..han stod på infektionskliniken så man vill ju inte va där o störa för mycke...men han fick så bra omvårdnad så han ville knappt med hem när ja skulle hämta honom..så Pelle o ja skickade ett kort till dom sen..hahaha..men hem kom han till en nystädad box med massa godis..o nytt täcke hahaha...man e ju lite svag för sina hästar..

Lycka nu till med din häst o skriv gärna hur d går..vi e hur nyfikna som helst...:banana: :bump: :banana: :bump:

På tal om klantiga hästar så lyckades en av mina hästar för något år sedan få in en pinne i hoven... Jag var ute och kollade dom på betet och märkte att min ena stod och lyfte konstigt på benet, men haltade inget, hmm tänkte jag och gick fram och tittade, kände på hela benet och kollade, men hittade inget lyfte å hoven och där satt den... den var ca 2cm tjock och hade gått in mellan strålen och ballen... Men pinnen var så murken så jag fick inte ut den själv och när jag ringde vetrinären bara tystnade dom i luren, en pinne i hoven så hon, varför ringer du oss? Vem ska jag ringa då!?? :confused: Men efter ett tag kom dom ut iallefall och det tog en väldig tid att få ut den...den var ca 5-6 cm lång och hade gått in i köttet... Så¨det blev jodoax omslagg i några veckor, men han blev helt bra, inga infektioner eller nått.

Hoppas att allt går bra med din.

Uscha vad tråkigt.
Min pålla lyckades med konststycket att stampa in en gren i bringan som STACK UT någonstans vid bogen. Rakt genom hästen alltså.

Som tur var hade jag inte lyckats sätta klorna i hästen vid den tiden, då hade jag nog dött!

Rapporten från Strömsholm idag är samma som tidigare.. Han mår bra, men det "soppar" och rinner från såret och han har infektion. Han får komma hem i början av veckan som det ser ut nu...

På tal om klantiga hästar så lyckades en av mina hästar för något år sedan få in en pinne i hoven... Jag var ute och kollade dom på betet och märkte att min ena stod och lyfte konstigt på benet, men haltade inget, hmm tänkte jag och gick fram och tittade, kände på hela benet och kollade, men hittade inget lyfte å hoven och där satt den... den var ca 2cm tjock och hade gått in mellan strålen och ballen... Men pinnen var så murken så jag fick inte ut den själv och när jag ringde vetrinären bara tystnade dom i luren, en pinne i hoven så hon, varför ringer du oss? Vem ska jag ringa då!?? :confused: Men efter ett tag kom dom ut iallefall och det tog en väldig tid att få ut den...den var ca 5-6 cm lång och hade gått in i köttet... Så¨det blev jodoax omslagg i några veckor, men han blev helt bra, inga infektioner eller nått.

Hoppas att allt går bra med din.

Förmodligen fattade de väl inte att den satt in i köttet utan trodde det var något du inte fick bort med hovkratsen liksom.. :p

Hej! Hur har de gått med Caribic? Jag var på Globen med hans gamla ägare. Jag har ett sto som är en gammal flamma till Caribic. Vi har varit på en del kurser ihop under årens lopp. Gratulerar till en rikigt bra häst du köpt. // eva

Hej! Vad kul!
Ja, Caribic är verkligen en toppenhäst! Jag är så glad åt honom, en riktig pärla är han och det är så tomt i stallet nu när han inte är där!

Senaste nytt från Strömsholm är att han får komma hem i början av veckan så det är vad jag hoppas på nu för jag saknar honom oerhört mycket!! Jag har siktat in mig på att hämta honom på tisdag, det var så det lät när jag pratade med dem sist och jag har inte hört något över helgen så han har ju inte blivit sämre i alla fall. Sen beror det ju på hur han reagerar när de tar bort bredspektrapenicillinet, det är ju det det hänger på, om han kan vara utan det...

Hälsa Caribics gamla flamma! Såna ska man vara rädd om! ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är hemma med vad som uppenbarligen är mitt första migrän anfall. Jag mår illa och har kräks en gång. Fick känningar för 3 dagar sen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 492
Senast: em-pirre
·
Hästvård Mitt sto fick i söndags ett decimeter brett sticksår i ljumsken, det är såpass djupt så veternären kunde få in en hel hand i samband med...
Svar
0
· Visningar
890
Senast: sommarvind
·
Z
Hästvård Min klnatiga ettåring skadade sig strax ovanför framknär för ca 2 veckor sedan. Såret var väl som en femkrona i storlek men vet kunde...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: Cha9
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 278
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar