Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
var har jag förkastat vad dom säger? För att jag inte vill äta mediciner?Fast om du inte vill ta mediciner och helst inte tar hjälp av sjukvården (och när du väl gör det förkastar det de säger) hur ska du då bli bättre?
Vad skönt att det inte verkade vara något farligt. Jag kan tipsa om medicinen jag brukar ta när jag har migrän, en nässpray som finns på Apoteket. Den heter Zomig Nasal och är receptfri. Superbra om man mår illa. Dyr som sjutton, men jag betalar gärna om jag kan slippa smärtan... Innan jag hittade den så genomled jag mina migränanfall och fungerade inte särskilt bra...
Lycka till!Nu vill jag ju inte ta en massa mediciner, jag har bara haft det en gång och är nog mer intresserad av att lösa orsaken
Nu vill jag ju inte ta en massa mediciner, jag har bara haft det en gång och är nog mer intresserad av att lösa orsaken och om jag ska gå till min vc ja då måste det vara nära döden. Då föredrar jag hellre akuten även om jag avskyr det med
Här är en till! Tål inga av den typen av tabletter. Äter iofs naproxen dagligen, får jag anfall har jag primperan mot illamående och kräkningar och paraflex som muskelavslappnanade. Hqr jag inte tagit naproxen kan jag ta diclofenacsuppqr. Hjälper upp en hel del även om jag inte blir bra.Jag får överjävliga biverkningar av Zomig än vad migränen är så jag har hellre migrän. Som tur är så är jag nog rätt ovanlig för jag vet flera som blir hjälpa av Zomig
Visst kan man bli mycket hjälp av att hitta vad som triggar anfallen, men vissa av de sakerna kan man inte alltid undvika. Då återstår bara mediciner för lindring, de kortar dessutom ner längden på anfallen om de tas i tid och lindrqr baksmällan. Förkasta det inte helt utan att ha provat är mitt råd.
Nu vill jag ju inte ta en massa mediciner, jag har bara haft det en gång och är nog mer intresserad av att lösa orsaken och om jag ska gå till min vc ja då måste det vara nära döden. Då föredrar jag hellre akuten även om jag avskyr det med
Jag får överjävliga biverkningar av Zomig än vad migränen är så jag har hellre migrän. Som tur är så är jag nog rätt ovanlig för jag vet flera som blir hjälpa av Zomig
På 1177 är de så rädda för att bli anmälda, så de rekommenderar människor att åka till akuten vid de mer tveksamma fallen. Allt för att inte bli anmälda för felbehandling. Jag vet, har jobbat där tidigare.
Det handlar väl inte om att vara rädd för att bli anmäld, det handlar väl ändå om att det är supersvårt att avgöra på telefon vad en person lider av, och beroende på vad jag råder dem till så kan det få allvarliga konsekvenser...?