Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vilket ska jag köpa, hjälp mig????:confused: Ska vara bra för ledinflammationer och leder i allmänt tillstånd:smirk:
Svar
4
· Visningar
1 374
Senast: ekedal
·
R
Hästvård Diagnos: Inflammation i ländmuskulaturen. Medikamenter:opticorten (cortison)tror jag. Selen,B-vitamin. Rehab: dagliga promenader i...
Svar
11
· Visningar
955
Senast: shady
·
T
Hästvård Jaha så var man där igen........... Nu har min Häst blivit sjuk , Han har stått i 3(!!!!) dagar med hög feber, första dagen 39,3 , andra...
2
Svar
32
· Visningar
2 287
Senast: k-berg
·
Foder & Strö Någon som har bra tips på hur man kan "banta" en överviktig fjording/islandskorsning som blir tjock av precis allt? Just nu får han 5 kg...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 927
Senast: Coffeaclub
·
C
Hästvård Tog ut min pålle och skulle rida igår. När jag sen skulle trava så började han hosta och gjorde så några gånger. Efter en stund blev det...
Svar
10
· Visningar
1 030
Senast: Coffeaclub
·
B
Hästvård Om man har en ponny som har inflammation i båda bakknäna, skulle man kunna ge den glukosamin då? Hon har blivit sprutad med kortison 2...
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: Booloogna_
·
Hästvård Jag skulle vilja ha lite mer utförlig info om hur Back on Track har hjälpt era hästar. Har lite frågor.... 1.Har hästen några skador...
Svar
19
· Visningar
1 559
Senast: Mitrolle
·
C
Foder & Strö hej! ja du läste rätt! undrar bara om jag är ensam om att ha en häst(hamsterkorsning?) som behöver haklapp när hon äter kraftfoder...
Svar
12
· Visningar
1 029
Senast: CorallaLover
·
M
Hästvård Klubben där vi rider har fått kvarka i stallet och är avstängd i tre veckor, först fick jag höra att vi kunde rida där ändå eftersom vi...
Svar
14
· Visningar
1 625
Senast: MaLu
·
J
Hästvård Min häst är en arabkorsning och han blir pigg av att stå en dag..Nu har han stått i lite mer än en vecka pga att jag inte har varit i...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Harvester
·
F
Foder & Strö jag behöver akuta råd om bantning... Det är så att för några år sedan hade jag och nårra mer hand om en fjording (av den grövre typen)...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: LindavCindy
·
C
Hästvård Har en snart 8 mån gammal fölunge som av o till haft diarre allt från vattentunn till lösa bollar.Har testat att ge...
Svar
5
· Visningar
1 229
Senast: Tereses
·
L
Foder & Strö Hej allesamans! Det är nämligen så att min lilla ponny är lite kräsen bland hästgodiset som finnas att välja mellan i afärn. Så nu...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: LindavCindy
·
T
Hästvård Jag har en häst uppstallad i ett stall, där man turas om att ta in/ut hästar.. nu är det så att (vi är tre i stallet med mig inräknat)...
2
Svar
34
· Visningar
3 237
Senast: martha
·
L
Foder & Strö Nu när vi tar in en dags åtgång ensilage så har det kommit in en massa flugor, småflugor, lite större an bananflugor. Själv har jag...
Svar
2
· Visningar
1 598
Senast: Strajder
·
F
Hästvård jag behöver akuta råd om bantning... Det är så att för några år sedan hade jag och nårra mer hand om en fjording (av den grövre typen)...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: fjordinghanna
·
P
Hästvård Jag har nu tagit en häst på foder. Han är inte halt men han har en konstig rörelse höger bak. Kommer speciellt i galoppen när han blir...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: Pinken
·
L
Hästvård hur friserar ni era hästars svansar? flätor klipper rakar.. vilka längder har ni på svansen? Vet att det finns nåt standarmått på...
Svar
10
· Visningar
2 105
Senast: klabbarparn
·
Hästvård I onsdags lyckades min häst (som går själv i en stor hage - min andra häst går i en hage precis jämte för hon är en fångis och får inte...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Corminta
·
W
Hästvård Har en riktig liten lortmonster :smirk: som just nu går ute i regntäcke och har rullat o rullat o kommer in skitig varenda kväll...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: arbetsmyran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka