Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad var det egentligen för tips du var ute efter då? Nån mirakelkur för bantning av feta hästar? Eller att nån skulle ge ett tips om att dra ner grovfodergivan till nästan obefintlig?
Om nu hästen väger ca 400 kg, så är ju 5 kg hö helt ok, mindre bör du ju inte ge. Att ha ett nät med halm att pilla lite i (om nu hästen knappt äter halmen)är ju ingen dum idé. Men trots att du har ont om tid så är nog det allra bästa sättet att banta hästen, massor med varierad och väl planerad motion. Att långa skritturer skulle vara uttråkande för hästen - knappast, uttråkande för dig isf. Det finns bevis från studier hur långa skritturer påverkar hästens psyke positivt. Det är dessutom det bästa sättet att bränna fett.
Men visst, gör som du vill...fattar inte varför man startar en så här tråd om man ändå ignorerar eller förkastar goda råd och ren fakta..
Nej, vad jag menade var att det var bara samma tankar som jag själv tänkt Det var bara en väldigt klumpig formulering, jag såg det nu i efterhand.
Att hästen blir uttråkad av långa skrittrundor stämmer på min häst. Jag tycker det är mysigt, men han hamnar i sin egna lilla värld om han inte får något att tänka på emellanåt. Alla hästar är olika, glöm aldrig det.
Jag mår ju nästan dåligt av att han får så lite mat som han får! Tycker det känns elakt att stänga in honom om nätterna och veta att han inte har något att göra..