Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ridsports nya expert: Mikael Westberg Mikael Westberg är hovslagare och arbetar på Hästsjukhuset Strömsholm sedan 2001. Han är...
Svar
1
· Visningar
1 585
Senast: axel
·
V
Hästvård Jag kanske ska avliva min häst och jag undrar lite över era erfarenheter... Hur har ni avlivat era hästar? Har ni använt bultpistol...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
10 860
Senast: Quinn
·
S
Hästvård Hur smittsamt är ringorm från människa till häst?
Svar
6
· Visningar
3 475
M
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av "lutad" dvs ammoniakbehandlad halm? Eftersom jag gett upp hoppet om bra halm, så börjar jag snegla på denna...
Svar
3
· Visningar
1 818
Senast: MadickenII
·
Foder & Strö Den ÄR inte matematiskt korrekt... Hur använder ni den? 0.5*(hästens vikt i kilo upphöjt i 0.75) Mig veterligt kan man inte...
Svar
17
· Visningar
1 801
Senast: Mustang
·
A
Hästvård Som jag förstått det så kan jag då avmaska med ivermectin... men min undran är - räcker det med en gång eller ska jag avmaska igen...
2
Svar
36
· Visningar
11 897
Senast: Madick
·
M
Foder & Strö Ja som rubriken lyder, vaccinerar ni?? Är det grundvaccination på den med? eller bara en spruta? Hur stor är eg. risken har hört att de...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 798
Senast: neywaz
·
Foder & Strö Vissa av balarna av hösilage i stallet jag står i innehåller vita fläckar som liksom har klistrat ihop sig . Vissa vita fläckar är...
Svar
5
· Visningar
2 964
Senast: CallMeAce
·
M
Hästvård har själv ett sv varmblod på 18 år...och undrar lite över statestik på hur länge de olika raserna lever? (är då mest nyfis på...
Svar
2
· Visningar
2 128
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Hur mycket får temperaturen stig eller sjunka jämfört med normal utan att hästen bör betraktas som sjuk?
Svar
1
· Visningar
600
Senast: hillevie
·
Hästvård Är det beteenden som hästar kan ta efter?
2
Svar
23
· Visningar
2 130
Senast: Tora
·
Hästvård Min häst har (förmodligen) kotledsinflammation vänster bak. Har varit på klinik och hon är behandlad för det. Vila 10 dagar och sen...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: fijja
·
F
Foder & Strö Vi har ett shettissto som är dräktig och har föl vid sidan (född i sep). Hon har haft problem med fång men inte denna sommar. Saken är...
Svar
17
· Visningar
1 508
Senast: milly
·
8
Foder & Strö Jag undrar lite om tokosel. Hur viktigt är det egentligen att hästen får det en gång i veckan? Mina islandshästar får det, men nu är det...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Behöver komplettera min hästs foderstat med selen. Förslag på var/märke man kan köpa?
2
Svar
25
· Visningar
2 202
Senast: Ireland
·
Hästvård Fick rådet att ge novalucid till unghästen som alltid är lös i magen trots att han äter hö. Någon som har erfarenhet av det...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: HannaPP
·
E
Hästvård Hej när jag såg min åring komma travande mot mig såg jag att hon gick som på lina. Hon satte allså framfötterna i nästan samma spår...
Svar
12
· Visningar
1 399
Senast: esme
·
F
Hästvård Vår ponny är ej klippt, då jag tycker att vi inte använder henne på så sätt att hon skulle behöva klippas. Hon rids ut cirka 4 gånger...
2
Svar
30
· Visningar
3 449
Senast: Armani__
·
T
Hästvård Hur funkar det med barfotagång på era hästar. Hur går det på vintern när det blir is? Har ni några tips på bra easyboots? Tacksam...
Svar
11
· Visningar
1 047
Senast: Bellafjella
·
S
Hästvård dum fråga, men varför använder man liniment? vad har liniment för uppgift? vet bara att vi linmentar våra hästar efter träningspass o...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter