H
hillevie
Sv: Hösilage O Botulism Vilka vaccinerar??
jag har inget behov att söka i äldre trådar med synpunkter :smirk: då jag litar mer på tex. mina vet. än på vad som skrivs på ett forum. dessutom har jag fått ungefär den förklaringen av veterinärer som inte ung gav och jag nöjer mig med det.
det va ju just det att vacc. inte skyddar mot alla sorter som kan drabba häst. jag kan tycka att det är synd om någon läser ditt inlägg och tror att det är ett fullgott skydd.
mina hästar löper inte större risk än någon annan häst att få botulism.
och frågan som ts. hade va ju bara VILKA VACC. och jag svarade NEJ, det gör jag inte.
Ja, gör du som du tror på. Det är ju inte min häst.
Jag kommenterade dina uppgifter eftersom dom inte gav en korrekt bild av fakta, och jag tycker det vore synd om någon läste och trodde på dom. Någon som inte vill ta risken att se sin häst dö av botulism.
Det spelar ingen roll om vaccinationen inte skyddar mot alla varianter, så länge det tar den/dom som kan drabba hästar. Eller hur?
Tillägger att du inte har någon möjlighet att se om silaget skulle vara smittat, om det är vad du tror.
Argument mot vaccinering???
Sök f ö i äldre trådar för mer synpunkter.
LIA
jag har inget behov att söka i äldre trådar med synpunkter :smirk: då jag litar mer på tex. mina vet. än på vad som skrivs på ett forum. dessutom har jag fått ungefär den förklaringen av veterinärer som inte ung gav och jag nöjer mig med det.
det va ju just det att vacc. inte skyddar mot alla sorter som kan drabba häst. jag kan tycka att det är synd om någon läser ditt inlägg och tror att det är ett fullgott skydd.
mina hästar löper inte större risk än någon annan häst att få botulism.
och frågan som ts. hade va ju bara VILKA VACC. och jag svarade NEJ, det gör jag inte.