Köpa selen

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Jisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 205
Sv: Köpa selen

Hej
Jag tycker att det bästa E-vit-Selen fodret är Basics FLYTANDE som man blandar i vattnet eller tex i betfor.
Kostar 135,- på G*****ård**. räcker lääänge.
Ger det till både får o hästar.
prillan

Jag har använt mig av den tidigare, problemet med upptaget här är att hästen måste först spjälka E-vitamin före upptaget, när den sen skall omsättas i kroppen brukar i regel inte dosen vara densamma längre.

Jag valde därför i år en annan variant av E-vitamin som är naturlig, som hästen inte måste spjälka för att kunna ta upp.

Utan recept, inköpt i fredag närmare bestämt.
Jag använder ett E-vitamin som heter Natur-E Micelle, den innehåller inte något selen och enbart selengivan räcker inte för att täcka behovet på våran gammelhäst.
Denna E-vitamin är naturligt, och hästen behöver inte spjälka innan upptaget sker.

Hittade en gammal tråd ;)
Jag undrar var du köper denna E-vit och vad den kostar? Hur mycket ger du i samband med Tokosel?

Jag köper från http://www.n-vet.se/, till en islänning har jag räknat på 400 kg fast han väger nog inte fullt så mycket. 380 möjligen 390 kg, 1 pump räcker till 200 kg häst vilket är 1 ml. Men det i kombination med selen, utan selen skulle han ha haft 2 ml per dag.

Ok tack för ditt svar! Funderar på o ge min häst detta, då han behöver både selen och e-vit.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 081
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 564
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter

Hästrelaterat