Stallapotek.

Sv: Stallapotek.

Vet inte om jag har missat att någon skrivit med det, men jag sakar en elsatisk självhäftande linda, typ co-flex eller vad dom heter :) Och sedan något jag inte minns vad det heter... Typ butanol lr nått, en gel som man smörjer på om hästen fått någon akut baotasvullnad. Nått tyskt kör... ;)

skriver snabbt ner allting ska gör ainköpslista snart.. till hästen iaf =)..

Fast det beror ju på varför hästen är svullen! Har den fått en spark ska man ju kyla/lägga kylande omslag, är det i ett ben som är varmt ska man värma/lägga värmande omslag...
Linement och isbalsam ev kyl-lera räcker ju.

Fast det beror ju på varför hästen är svullen! Har den fått en spark ska man ju kyla/lägga kylande omslag, är det i ett ben som är varmt ska man värma/lägga värmande omslag...
Linement och isbalsam ev kyl-lera räcker ju.

Ja, precis. Jag skrev akut, och med det menade jag tex en spark, slagit i någonting mm, något som precis har hänt, och då bör man ju alltid kyla i det stadiet.

Är den mycket bättre än isbalsam? Har aldrig hört talas om den.. vad kostar och var kan man köpa?

Koksaltlösning på små dospipetter är bra att ha, både att skölja ögon och småsår med :)
Finns på apoteket, brukar säljas som ögondroppar men funkar bra till det mesta.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 068
Senast: Habina
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 645
Senast: warg
·
Hemmet Hittade ingen bra rubrik men denna får duga... Jag är uppväxt i villa men har på min höjd bott i BR-radhus själv. Jag gillar inte...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
14 356
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V