Regn, regn, regn......

Sv: Regn, regn, regn......

Nu när vi är klara med att reparera stalltaket som har blåst sönder inatt, och sprungit runt gården för att samla upp alla nedfallna grenar mm, så ska jag nu försöka släpa ut hästarna till hagen för en härlig utevistelse. Jag tror att jag ska dra på mig fiskarstövlar och simglasögon och förankra mig runt midjan i ett långt och rejält rep som jag fäster i en av våra grindstenar.

Jag kan varmt rekommendera att starta veckan med att klättra runt på ett tolv meter högt snorhalt plåttak med en tre meter lång plåtbit i näven, som extra vindfång i stormen. :eek:

Västkusten är bästkusten!!! Man känner att man lever!

Mina åker ut i alla väder, de visar klart och tydligt att det inte spelar dem någon roll att det spöregnar och blåser.
Möjligen får de komma in någon timma tidigare på kvällen om det är alldeles jäkligt.

Immer
Samma här. Står mycket i vindskyddet i detta väder, men där är ialla fall friskare luft än ute. Vill gå ut i alla väder.

Jag är en av dom som släpar ut hästarna i alla väder. Men idag får dom bara gå ute några timmar.
Jäkla skitväder! :crazy:

Och sån är jag med, men även mina kommer få gå in om en liten stund. Jag hoppas de står i leran så de är förankrade, annars har de nog blåst bort! :eek: Shit! Bäst jag åker och kollar!!!

Jepp, ute jämt. Finns inga dåliga väder bara dåliga kläder :D Förstår iofs dom som har hagar där hästarna går med lera upp till kotorna till viss del men dom flesta problemen går att lösa.

Min kära far skottade ut kubik efter kubik med lera ur hagen med traktorn innan första snön kom (som tinat bort nu...*suck*) och det är jag evigt tacksam för nu!!!

Mina är ute året runt dygnet runt, har det regnat i flera dgr i sträck brukar jag ta in dem någon enstaka natt så de torkar upp.
De har ett stort fint vindskjul där det är torrt att ligga men de förstår inte vitsen med det och ligger i lergeggan istället och står utanför skjulet i ur och skur, jo en gång gick stoet in och bajsade men gick raskt ut när hon var klar!
Hur får man en häst att inse att de fryser? ;)

Våra går alltid ut oavsett väder. Men dom får gå in tidigare. Idag gick dom in halv tre. Det blåste och regnade som bara den.

Fullblodet travade in i stallet :p

Men hallå.... hur hade hästarna det innan människorna fanns??? jag tycker man ska låta hästarna få vara hästar och inte dalta så mycket med dom. Hästarna mår bäst av att gå ute!

Ja inte tror jag då de stod stilla i någon liten hage i Sveriges underbara klimat med lera till knäna i spöregn och snålblåst en hel dag. Hästen är ju som bekant ett stäppdjur som hela tiden vandrar och äter.
Har man lämpliga hagar med vind/regnskydd eller skog så tycker jag också de kan gå ute men har man en liten lerig hage utan skydd tror jag inte hästarna direkt njuter av kuling och ösregn. Hur natuuurligt det än är enligt vissa......... Det kan väl inte kallas pjoskigt att ta in dem lite tidigare om det är så här dåligt väder och de flesta dessutom inte har en torr fläck att stå på i hagarna. Sunt förnuft åt båda håll tycker jag som är för så mycket utevistelse som möjligt men tycker att det finns gränser ibland.

Jag har i varje fall ganska stora hagar till mina hästar, så att dom kan röra på sig och behöver inte stå i någon liten ruta alldeles ensam... som man tyvärr ser allt för ofta

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: movi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Grazing
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar