Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Ska detta ämnet vara här i denna tråden? Min häst får lätt nässelutslag! Nån mer som har samma "problem" Jag vet inte var det är han...
Svar
10
· Visningar
3 988
Senast: Anelly
·
L
Foder & Strö Vad blir konsekvenserna om man har för låg Ca/Mg kvot?
Svar
3
· Visningar
942
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag sliter mitt hår här när jag försöker hjälpa min syster att ge en bra foderstat till sin häst. Hästen är 20 år, normalfödd, kallblod...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Glimten
·
Hästvård Skulle vilja ha lite synpunkter. Som det är nu har jag två boxar att välja på till min häst. Box nr 1 har hon stått i snart 1½ år...
Svar
13
· Visningar
936
Senast: SLD
·
G
Hästvård En tjej i vårt stall sa att hästar med vita tecken får lättare mugg, hur gör man då för att undvika det för min kille har 4 vita ben och...
Svar
15
· Visningar
1 034
Senast: Bim
·
Z
Hästvård Min unghäst trampade av sig sin framsko i samband med racing i hagen. Detta var för 9 dagar sedan. Hältan på frambenet kom först efter...
Svar
7
· Visningar
3 652
Senast: NiNi
·
Foder & Strö Nu har jag fått analysen på vårt ensilage, jag är ju inte alls så insatt på sånt här, vet inte ens var jag hittar program att räkan ut...
Svar
11
· Visningar
1 113
L
Hästvård Jag har en C-ponny som har börjat hosta mycket nu på senare tid. han blev allergisk mot damm för ca 5 år sedan men så länge han står med...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: hillevie
·
Foder & Strö kan någon som kan detta med foder lära mig!! jag fattar inte varför folk trycker i sina pållar mängder med rapsolja och foderolja och...
2
Svar
22
· Visningar
2 075
Senast: trip
·
Hästvård När min häst stått inne så blir han jättesvullen i sina bakben, eller jättesvullen kanske han inte bli med märkbart svullen. Det ju...
Svar
6
· Visningar
963
Senast: Dingelass
·
E
Hästvård Hej är det någon som har ett bra tips på hur man kan massera en islandshäst. Han är 20 år och har haft spat. Skulle vilja hjälpa honom...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: pannkakssmet
·
Foder & Strö Fullblodet har lyckats skaffa sig själv en veckas boxvila. Och nu slåss jag med samvetet och grunnar febrilt över pest eller kolera...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 660
Senast: Jane_Done
·
C
Foder & Strö Är det någon som vet hur stor skillnad det är mellan smrp för nöt kreatur och smrp för häst? Jag fick en kopia på analys rapporten där...
Svar
1
· Visningar
737
H
Hästvård Hej! Mitt fd tävlingssto i hoppning har behandlats för en kotledsinflammation som hon ådrog sig genom att hoppa ut ur hagen ett antal...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: remmis
·
S
Foder & Strö Hej Söker just nu hösilage i mindre balar p g a mögligt torrhö :( En producent jag pratade med kan pressa 35kg balar men gör det...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Strajder
·
T
Hästvård Hur noga är det att man inte går över vaccineringsdatumet?? Jag trodde att jag hade ett par dagar på mig i den här veckan att...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Zandrah
·
Hästvård Efter 5 minuters skritt :confused: Det blev min (så vitt jag vet) fullt friska ponny idag! Hon blev även snorig under vårt korta...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: åke
·
G
Hästvård Okej, sakligt nu; * Hur ser man att en häst har patellaupphakning? * Är det ärftligt, eller är det bara en generell rekommendation...
Svar
16
· Visningar
11 318
Senast: Arwyn
·
H
Hästvård Jag är väldigt ledsen och upprörd nu. Får ta allt från början. Det är så här att för ungefär 4 år sen sålde jag en D-ponny till en...
Svar
16
· Visningar
1 995
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
P
Hästvård Någon mer än jag i detta långa land som har en häst som har eller har haft problem med att femte ländkotan hoppar snett ideligen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 164
Senast: Totti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar