Pest eller kolera (kraftfoder under konvalescens)

Sv: Pest eller kolera (kraftfoder under konvalescens)

Nix, det är melass i strålucernen också. *Ville bara inflika.*

Jo, ett tips om mat. Har du möjlighet att ge flera mindre grovfodergivor? Min boxvilande häst äter glatt när påsen kommer med 2 kilo i. Större givor tenderar han att dra runt och trampa på och Det Äter Han INTE. Eller kanske prova med hönät?

Hönät - vill jag övht inte ha. Den damen om någon ska äta ur krubba (låg men inte golv) eller från golv. Hon tokvägrar dock lucern ens i nävar per giva.

Fler mål - hon får ett morgonmål och ett kvällsmål samt ett nattmål nu. Fler är knepigt utan att minska 'utevistelsen' (boxhage) då det leder till anarki om jag i de andra åsyn ger henne kraftfoderhinkar och de inte får :angel: Och de ligger redan på för mycket plus tack vare att jag plötsligt ska ge dem tre mål istället för ett (arabstoet måste ha två mål hon med dock, medicineras morgon och kväll).

Nu vet jag inte om det med melassen var till mig, men jag har inte Krafft Lucern utan Hartogs, och står med stooora bokstäver på säcken 'molassed roughage' så nog är det melass, speciellt om man be¨tänker hur man blir om fingrarna av att gräva i det.

Nu har jag ju dock lagt in havre till damen Enligt devisen - vad fan hon än äter så får hon väl det då, när den här 'blöt mat är förgiftad' iden kom), och jag ser NADA skillnad, så jag tror inte hon är så pipig med stärkelse om man inte ger riktigt häftiga givor.

Jag läste fel om melassen i ditt inlägg, trodde du skrev att det inte var melass i strålucernen.

Fast det är nog ganska lätt att läsa fel :D , jag skrev i mitt inlägg om att ge fler grovfodergivor, inte kraftfodergivor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka