vaggvisa
Trådstartare
Nu har jag fått analysen på vårt ensilage, jag är ju inte alls så insatt på sånt här, vet inte ens var jag hittar program att räkan ut foderstater med på internet
Har kört på kän och med hjälp av tränarens åsikter innan..
Så här ser analysen ut iaf:
TS 35,4%
Råprotein 157 k/kg TS
Smb. protein häst 41 g/kg vara
Energi till häst 3,6 MJ/kg vara
Ca 7,4 g/kg TS
P 4,3 g/kg TS
MG 2,5 g/kg TS
Sååå, vad säger ni?
Hon får för tillfället 12kg av detta ensilage, nästan 2l lusern (torrt), ½l betfor (torrt), 1 dl mineraler, kalk, 1 kg hö (oanalyserat), några nävar halm eller vad man ska säga. Hon har fått 1l Krafft Grund/dag innan också men den är slut nu så då är frågan om jag ska köra på kornkross eller fortsätta på Krafft?
Hästen är ett halvblodssto på 8 år, ganska svårfödd men nu verkar det fungera som rids ca 6 dagar i veckan.
Åsikter och hjälp, tack!
Så här ser analysen ut iaf:
TS 35,4%
Råprotein 157 k/kg TS
Smb. protein häst 41 g/kg vara
Energi till häst 3,6 MJ/kg vara
Ca 7,4 g/kg TS
P 4,3 g/kg TS
MG 2,5 g/kg TS
Sååå, vad säger ni?
Hon får för tillfället 12kg av detta ensilage, nästan 2l lusern (torrt), ½l betfor (torrt), 1 dl mineraler, kalk, 1 kg hö (oanalyserat), några nävar halm eller vad man ska säga. Hon har fått 1l Krafft Grund/dag innan också men den är slut nu så då är frågan om jag ska köra på kornkross eller fortsätta på Krafft?
Hästen är ett halvblodssto på 8 år, ganska svårfödd men nu verkar det fungera som rids ca 6 dagar i veckan.
Åsikter och hjälp, tack!