Varför silage?

Sv: Varför silage?

Det brukar ju vara bra här uppe, kylan gör ju att luften ändå är torr.. men nu när det konstant ligger på några plusgrader vette tusan :(

Nu har jag hämtat en transport full, 500 kg, får se hur det håller sig. Annars blir det att köpa silage igen

Mina pållar får ensilage och det funkar toppen! Har inget riktigt bra ställe att förvara hö på så i så fall hade jag fått hämta ofta. Vi har tagit eget ensilage, enklare än om vi tagit hö! Är dessutom populärt, dom tycker jättemycket om det.
Vi öppnar balarna på logen och klyver dom i mitten.

Senast ändrad av en moderator:

Åh, herregud, jag tänker precis tvärtom!!

Jag har aldrig haft hösilage förr, har varit lite anti, men i år testade jag det och jag tänker ALDRIG gå tillbaka till hö. Jag har haft hö på småbal då jag inte har utrymme att förvara på storbal och de där :devil: balarna möglar varje vinter.

I år tog jag hösilage på småbal (70-90 kg) och det är ju underbart !!
Samma hygieniska kvalitet under hela året. Inte en dålig bal så långt ögat når och då har jag använt hälften redan.

ALDRIG MERA HÖ !!! :banana:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Då jag missade att tinga grannens höparti med bra kvot (dock ej mineraler eller socker analyserat) står jag i läge att leta annat...
2
Svar
33
· Visningar
3 502
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Funderar över foder till min dam. Tyvärr har jag ingen analys av grovfoder. Och det är inte heller möjligt då vi ej kan öppna alla...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 856
Senast: ptr
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka