Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Någon som har lust att berätta lite om ensilage till häst, är så dålig på foderkunskapen där. Går det att fodra med ensilage om man...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Masse
·
Foder & Strö Satt o kollade på bilder nu på min stanley..jämförde från provridningen och nu, två månad senare.(har haft honom en månad) Jag tycker...
2
Svar
20
· Visningar
2 878
Senast: Juzzzen
·
Hästvård Är det för sent på året för att göra träckprov nu? Min häst kliar svansen en del och pga att han varit nollad i våras och förra hösten...
Svar
8
· Visningar
930
Senast: mirage
·
Foder & Strö Har du någon bra blandning som man kan koka ihop och kleta in bräder som hästarna olovandes tuggar på? Mina hästar smakar på väggarna i...
Svar
7
· Visningar
3 252
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Är dom utbildade agronomer, eller liknande, eller är dom bara "duktiga" hästfolk med erfarenheter? För sånna konstiga förslag dom kommer...
2
Svar
32
· Visningar
3 108
Senast: et_flickan
·
Y
Foder & Strö Vilket miniralfoder passar bäst till fånghästar ???? :confused:
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Hästen har fått fång. Antaglien pga av hösilaget som vi ännu inte analyserat, men ska skicka i väg idag. De har fri tillgång, mums sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 242
Senast: Coop
·
Hästvård kan man använda det på hästar? Var? Varför? Bra? Dåligt? Verkan? Biverkan? Karens? hoppas någon har svar på mina frågor! :)
Svar
1
· Visningar
676
Senast: springsten
·
P
Foder & Strö Ni som är bra på detta.. vi har fått nytt hösilage i stallet och undrar hur värderna på detta är då jag har 0 koll på värden och sånt...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: pollan
·
E
Foder & Strö Jag har ett analyserat hösilage och har räknat ut en foderstat på detta. Jag kompletterar med lucern,havre, mineral, salt och betfor...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Idrus
·
Hästvård Mina två shettisar har bärrandsröta som inte vill bli bra. Så torrt underlag som möjligt ska dom gå på så dom har fått gå i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
1 934
Senast: Kickis
·
Hästvård Hejsan! Har ni som jag provat att ge era hingstiga valcker munkpeppar för att få dom sluta bli avmed beteendet? Jag höll på att få...
Svar
12
· Visningar
4 802
Senast: Ingela_S
·
M
Hästvård Var på ÅB med min häst på djursjukhuset efter att hon blivit hundbiten. Allt såg bra ut utom blodprovet. Hon hade förhöjt antal vita...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: miisen80
·
O
Foder & Strö Hej! Jag har gett min vallack järn för vi misstänkte att det var pga "järnbrist" det som han var så lös i magen av. (Han stod och...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Osäker_
·
T
Hästvård Min häst opererades i somras för lös benbit i vänster framkota. Han har haft boxvila, sen hagvila och nu rider vi. När det var dags att...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Harvester
·
Hästvård Började medicinera min Cushinghäst med Permax i måndags och ser en del biverkningar. Hon svettas mycket då och då och det har hon inte...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Blåsippan
·
Hästvård För ca en månad sedan trillade min häst omkull i boxen (en annan häst hade kommit in i hennes box och det blev slagsmål). Själv såg jag...
Svar
4
· Visningar
1 604
Senast: Becca85
·
Hästvård För 3 veckor sedan flyttade det ett dräktigt sto till mig som ska vara sällskap åt mitt dräktiga sto. Jag tror hon har lite...
Svar
8
· Visningar
2 258
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö vad är vetegroddolja bra för? och linfröolja?
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: DavidS
·
Hästvård Jag har en 26 årig vallack, fd travare som jag haft i 17 år. Har haft en sjukdomsbild med kronisk bronkit sedan har var 12, som blir...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka