Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där tycker jag också är konstigt - är de inte uppdaterade?!
Kan det ha varit samma som jag lyssnade på?
Jag har varit på en föreläsning om foder från en utav Kraffts rågivare och jag vart positivt överaskad. Jag trodde verkligen att hon bara skulle prata om Kraffts egna foder men jag hade helt fel. Hon pongänterade hela tiden att grunden var grovfodret och att många hästar klarade sig på enbart tex hö och mineraler och när vi kom in och pratade om kraft foder så sa hon många utav konkurenternas olika märken och foder. Så hon var verkligen bra på det sättet att allt inte handlade om Kraffts foder. Utan att det mest handlade om grovfoder, mineraler och friskt vatten.
Ensilaget 42 g protein 8,4 mj kg/foder
höt 44 g protein 8,3 mj kg/foder
min häst får idag 120 mj och 1200 g protein och börjar se ut som en bodybuilder
En kompis till mig jobbar som foderrådgivare för Krafft. Hon är utbildad agronom.
Vad det gäller henne i all fall instämmer jag med Gecko:
*lånar knapp*
Jag hade en foderrådgivare från krafft hemma efter mina höanalyser var färdiga och hon förespråkade grovfoder i så stor mängd som möjligt, min ena som är oerhört lättfödd tyckte hon skulle få 2kg Krafft Groov om dagen för att hon tränas så mycket och vi hade dåligt med protein i höet. Tyckte denna foderstaten var bra, hästen går ju trots allt 1.40 hoppning så hon tog inte till det i kraftfodert.
Det är ju helt normala värden. LITE för låga kvoter (5-5.3) men det behövs ju bara lite lusern (till en normalfödd häst! inte som din som tycligen behöver en kvot på 10 ) för att kompensera bristen. Inte flera kilo groov.
Har hon inte räknat på det? Bara öser på uatn att veta omd et behövs??
Vad kul att du börjar få ordning på din pålla!