Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mitt sto som hade fång i maj får puls efter varenda skoning, hovis kliar sig i huvudet och säger att så borde hon inte reagera. Någon...
Svar
15
· Visningar
1 372
Senast: malols
·
R
Foder & Strö Ni som ger era hästar musli, varför gör ni det? Vad är det bra för?
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: AKB
·
Foder & Strö I höbodan utmed hagen märkte jag förra veckan att balarna som låg högst upp och på kanterna var mer eller mindre mögliga.Sambon kastade...
Svar
11
· Visningar
1 737
Senast: carinaso
·
K
Hästvård Hej min foderhäst har fullt med knoppar över hela kroppen jag hoppas de går bort sedan men jag vet inte om några har gått bort...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: CissiCissi
·
C
Hästvård Är Helt FÖrtvivlad FÖr VÅran Ponny Som FÅtt Ett Kraftigt Överben PÅ HÖger Fram Pga Att Han Lever FÖr Mycket Loppan I Hagen. Vad Kan Bli...
Svar
9
· Visningar
1 776
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Läste i en tåd att om man fodrar med hel korn ska man blöta upp den... Hur exakt går man tillväga då??? Måste det va varmt vatten...
Svar
13
· Visningar
1 715
O
Hästvård Hur länge kan muggen hålla i sig? Min häst har fått ett litet sår i ena kardleden och är lite svullen i benet. Har gjort rent och så...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Izabell Bar
·
C
Hästvård Vilka är era bästa tipa för att få sår att läka? Använde socatyl förr men den är ju borta så det går ju inte längre. Använder idag...
Svar
10
· Visningar
2 025
B
Foder & Strö hm..har haft frågan ute för längesedan,men hur allvarligt ser ni på det med att hitta döda möss i ensilaget? Denna höst/vinter har vi...
Svar
11
· Visningar
1 081
Senast: M_L_I_
·
C
Hästvård Min häst ska få spruta imorgon, (BotVax, 2:a sprutan). Första sprutan fick han tillsammans med årsvaccin, och fick iom det vila 2 dagar...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Cronis
·
P
Hästvård Hejsan alla! Vi har klippt av en ponnys man på ridskolan för han har sånt hemskt sommareksem och han har kliat av sig större delen av...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: PonnyBus
·
Hästvård Läste en anons där det stod så. Vad menas med det :confused: ??? Att en häst haft fångkänning i NACKEN alltså ??? Hej från en...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 206
Hästvård Min flickas ena ponny har stått sedan i början av september,varav de sista tre veckorna med boxvila.Hur ska man sätta igång ponnyn på...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: skjona
·
Hästvård Jobbat kväll idag, mamma fick rycka in som hästvakt. Hästarna togs in vid 21, mamma noterade inget konstigt. Hon tittar iofs inte efter...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 762
Hästvård Såg idag att min unghäst på 1,5 har som en grop i ena läppen, precis vid mungipan. Antar att hon bitit sig själv eller fastnat i något...
Svar
1
· Visningar
2 423
Senast: Mumin_79
·
W
Foder & Strö Har köpt ett hösilage med följande värden:Per kg foder MJ 5,9, SMRP 42, Ca 4, P 1,5, Mg 1,1. TS 68%. Har en shettis,sto ca 275kg (lite...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: mirage
·
M
Hästvård Hejsan! Vi har en häst som tidiagre varit halt, utsliten sades det då av vet . inga röngenbilder eller så utan bara genom att kika på...
Svar
6
· Visningar
1 741
Senast: Daun
·
Hästvård Finns det någon som har erfarenhet av operation av Kissing spine? Hur resultatet har blivit lång- respektive kortsiktigt, om...
Svar
16
· Visningar
3 272
Senast: No1
·
Hästvård Hej alla! Jag fick hem min nya foderhäst för en vecka sedan och hon är väldigt lös i magen och har diarré. Det beror ju med största...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: annelil_82
·
J
Foder & Strö Har letat över halva internet frågat olika veterinärer men alla säger olika. Men vad skulle du ge en 6månaders unghingst på ca 140cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 316
Senast: carinaso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar