Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Går det att klippa hästen nu ? Funderar nämligen på att göra det, då hon nu har fått längre päls. Och ska börja sätta igång henne och...
Svar
16
· Visningar
1 036
Senast: Sonic76
·
Hästvård Idag när jag kände igenom min pålle så kände jag att han varm på båda framhovarna, inte mycket varm men tillräckligt. Han var varmare på...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Carla
·
Hästvård Vad är det som gör att de små odjuren håller sig kvar på benen och inte resten av kroppen drabbas? Om en drabbad häst kliar sig på benen...
Svar
9
· Visningar
1 325
Senast: Tussilago
·
A
Foder & Strö Våran 30 år gamla shettis vägrar äta hö. Han kan, men han vill inte. Han vill bara ha kraftfoder, men det kan man ju inte vräka till...
2
Svar
28
· Visningar
2 311
Senast: AWAKE
·
M
Foder & Strö Som rubriken säger....min häst har slutat äta betfor :eek: Köpte en ny säck för 2 veckor sen. Gav henne som vanligt morgon och kväll...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: skaraborg
·
Hästvård Jag har problem med mitt nio åriga sto. Hon klarar inte av att vara ute i hagen..... När hon var ung gick på lösdrift. När jag sedan...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Iddefixen
·
M
Hästvård Ja jag ska flytta ner till Skåne den 7 januari och ha hästen med mig. Vi hade tänkt att anlita en firma med buss som en väninna till...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: Marika
·
Hästvård Min häst sparkade ut plankor ur sin boxvägg förra veckan och har under onsdag-lördag varit varm och tjock från hasen till kotan på...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: Fantasi
·
Hästvård min dam har börjat tappa hår mitt på svansroten, Det ser ut som ex våtexem som man kan få på hundar som badar väldigt mycket. Hon är...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: selda
·
L
Foder & Strö Vad vet ni om Marstall fodret?:confused: Granngården hemma har fått in det och jag har nu köpt en säcka för att prova.:) Är det ngn...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: Jen80
·
I
Hästvård Hej! Har en häst som jag nu har haft i ungefär 9 år(hon är fyller snart 17) Har börjat blivit jobbigt med alla problem som finns och...
2
Svar
36
· Visningar
2 455
Senast: Villeroy
·
F
Foder & Strö Har ett digivande fjorsto som tappat en del i hull sista tiden först va det mest magen men nu börjar hon se pinnig ut på ryggen typ. Hon...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: carinaso
·
Hästvård Granngården till stallet där jag ridet äger 7 halvblodshästar. Jag la märke till i somras att 2 av dom var väldigt magra och hovarna är...
Svar
16
· Visningar
1 117
Senast: Blue_moon
·
Z
Hästvård Hej! Jag har ett 17-årigt hbl sto som går som avelsmärr. Hon är dräktig och ska föla i april, har haft ett föl tidigare. Hon har ej...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Ziemona
·
Hästvård Min häst får puls och blir väldigt öm i fossarna efter varje skoning. Hon har haft fång i år och går med sulor fram och verkas om ca...
Svar
13
· Visningar
5 336
Senast: malols
·
Hästvård Hur mkt mat får era shettisar??:confused: hö - krafftfoder-?? Och hur mkt blir de motionerade? Har börjat funderar lite, efter att...
Svar
16
· Visningar
1 319
Senast: hillevie
·
Hästvård Hur är det möjligt? En bekant till mig har ett stort halvblod som de senaste åren tränats kontinuerligt i D/H 2 ggr/vecka för...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: Rikkan
·
P
Hästvård Är det någon som VET om smittskyddslagen tillämpas på hästar? Och om det kan få rättsliga påföljder? Om en person som skulle flytta till...
Svar
4
· Visningar
1 576
Senast: Piggelurven
·
E
Hästvård Ja, min häst skoddes igår och vi upptäckte bärrandsröta på alla fyra hovarna. Inte allvarligt, någon tunn svart linje längs bärranden på...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: Piggelurven
·
H
Foder & Strö Har en stor kille på 163-165cm som fick början till fång,som tur var upptäktes det i tid och det blev ingen riktig fång.Jag undrar om...
Svar
9
· Visningar
1 857
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka