Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Undrar vilka siffror man använder sig av vid en foderanalys? Näringsinnehåll till häst: Torrsubstans 56 % Smältbart råprotein 44 g/kg...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Estivuz
·
T
Foder & Strö Vi fick akut köpa nytt hö till min häst då vi märkte att mycket av det höet vi köpt innan blivit dåligt. Det höet vi köpte nu är...
Svar
10
· Visningar
1 205
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Vad räknas det till för foder? Alltså går det under kategorin avel enligt kraffts hemsida? :crazy: Vad anser ni om fodret, vad har...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Hej Har ett litet halvblod som hade fång för några år sedan. Har nu svårt att få upp hullet på henne - eller egentligen har hon...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: sissu
·
P
Foder & Strö Har fått mögel på mitt hö som alla andra denna höst vekar det som! Hur göra nu - endast de yttersta balarna är hittills påverkade! Ska...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: pallekuling
·
Hästvård Skulle ni köpa en häst som blivit behandlad i hovleden pga ansträngning( ridits på ridgymnasie 2 lektioner/dag) Håller för träning osv...
Svar
16
· Visningar
1 498
Hästvård Hej! Nu håller jag på att leta stallplats till min lilla unghäst :) Men funderar lite på detta med lösdrift. Gillar själva tanken...
Svar
10
· Visningar
850
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Har flyttat till nytt stall, fick frågan om jag ville använda gårdens hovis eller den jag haft tidigare. Jag sa att jag skulle kolla...
2
Svar
21
· Visningar
2 362
Hästvård Hej Undrar hur länge ett fånganfall kan hålla i sig? (Hästen har fått medicin och äter sista onsdag morgon) Känner fortfarande puls i...
Svar
3
· Visningar
1 888
Senast: Harvester
·
A
Foder & Strö Jag undrar vilka foder det finns som har liknande värden som Hippo Alfa? Både pelleterade och musli. :) Dessutom undrar jag om ni...
Svar
4
· Visningar
688
Senast: attsy
·
Foder & Strö Har sett många bukiga hästar där revbenen syns....hästarna har hängmage "nertill"och revbenen syns upptill liksom.Hoppas att ni förstår...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: charmant
·
Z
Foder & Strö varför står aldrig fodertabell till kallblod på säckarna:confused: är det inte meningen att dom ska äta detta.Lämnade in höanalys...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: pinky
·
Hästvård Finns det någon karens vid slakt på magnecyl?
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Harvester
·
M
Hästvård Hej! Nu tänkte jag ta bort snösulorna på min häst pga värme i ena hoven. Finns det typ något bra fett eller liknande att sätta i...
Svar
15
· Visningar
1 261
Senast: Annse
·
L
Hästvård vi har haft en sk hästtandvårdare ute för ett halvår sedan som raspade tänderna. nu är det dags igen.. men hur sjutton ska jag kunna...
Svar
15
· Visningar
1 150
Senast: lundborg
·
Hästvård NEJ FÖR DET FÅR DOM INTE :bow: ! Ansvarsnämnden gör följande bedömnig. "Komplikationer är något som kan inträffa vid alla...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
14 647
Senast: Inna
·
M
Foder & Strö Vilken olja är bäst? Raps, oliv eller solros? Eller någon annan? Vill gärna ge lite framförallt nu i koliktider.
Svar
3
· Visningar
877
Hästvård Finns det fler här inne som har hästar som fäller jättemkt? Min häst fäller så mycket att all vinterpälsen nästan försvunnit, måste...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: Pacific
·
F
Hästvård Är det någon snäll en som skulle kunna ge mig recept på örtavkok till hosthästar. Jag har läst en del trådar med tips om anis...
Svar
5
· Visningar
2 106
Foder & Strö Hade varit ute och ridit en sväng i skogen med min häst häromdagen. Kunde inte rida så mycket eftersom det var tjäle i marken och...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Pi Pi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka