Får en veterinär göra såhär? **UPPDATERING**

Sv: Får en veterinär göra såhär? **UPPDATERING**

VAR, VAR, VAR finns alla dessa hästar? För den stora majoriteten av de hästar jag kikat på i den prisklassen har varit riktiga "nutcases":rofl: . Kanske skulle fråga dem detta?

Tog bort mitt svenska halvbloddsto i somras, 8 år gammal, gått 4-års championat i fälttävlan. Fick också bara ut 30 000 kr i livvärde på henne. Hon var iofs lågt försäkrad - hade varit skadad i 3 år innan avlivningen.

Har letat mig blå efter ett vettigt halvblod i prisklassen 30 000 kr, har inte haft några krav på utbildning, men vettigt huvud, max 10 år, och hyffsade gångarter och en mankhöjd på över 1.63.

Till sist så gav jag upp. Har i stället köpt ett polskt halvblod. Fick tag på en kanonhäst för 30 000 kr.

/Lizzie

Och idag kom utbetalningen i form av en postväxel.

Jag vet inte vad jag ska göra med pengarna, det är inga stora summor;). Jag känner att jag inte vill lägga dom på "vanliga utgifter" men på samma gång känner jag inte heller att jag vill göra något speciellt för dom. Eller gör jag det? Men vad kan jag i dagsläget köpa som kan ha en koppling till Charlton? Som skänker mig glädje istället för tunga minnen?

Känns lite som "blodspengar" och jag är SÅ kluven...

Detta är ju trots allt CHARLTONS värde i faktiska pengar jag har på en liten sketen papperslapp i min hand nu. Det är lite funderingar som går i skallen på mig nu, kanske man skulle lägga dom i en pott för att ha pengar till en betäckning om något år?

Eller använda dom till något som hela familjen kan ha nytta av?

Sätta in dom på djurkontot för framtida veterinärskostnader (känns lite fatalistiskt iofs:crazy: ).

Nåväl, det blir ett senare "problem", dom lär inte gå någonstans i första taget...

/Kristel, själsligt oändligt rikare...

Det är svårt att värdera en häst men att utgå från försäkringsvärdet är inte rimligt o knappast juridiskt hållbart men det är heller inte värt de extra 10-30 tusen att överklaga.
PL

Det är svårt att värdera en häst men att utgå från försäkringsvärdet är inte rimligt o knappast juridiskt hållbart men det är heller inte värt de extra 10-30 tusen att överklaga.
PL

Och jag håller med dig och precis som du så tycker inte jag heller att det är värt de pengarna extra för att väcka åtal i allmän domstol, speciellt som den ersättning jag ansåg mig ha rätt till inte ens hade täckt den summan som det hade kostat med juridisk expertis o dyl.

Men jag är glad att det är över och jag hoppas att något gott har kommit ur det.

KRAM vännen!

Sååå skönt att det äntligen är över för dig!
Pengarna? Ja, gör vad som känns rätt i hjärtat!

hej hej..åhhh nu har ja suttit o läst igenom HELA berättelsen.(kan meddela att ja e jättesen nu haha) men vilken story,d är ju inte sant..där är ju skönt att d gick hela vägen fram...vilket starkt psyke du måste ha?ja hade nog orkat halvvägs o sen gråtit ihjäl mig.men du e otrolig människa...ja e så glad å dina vägnar.äntligen lugn o ro.o hoppas ingen annan råkar ut för samma elände.man måste va noga med va man anlitar för vet.d fins för många halvdana veterinärer där ute.

grattis än en gång o lycke till med din "NYA" häst...önskar jessica o pelle...:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Åhh!! Vad skönt att det är över.

Men... man kan ju tycka att det är bedrövligt att jordbruksverket nedvärderar typ alla hobbyhästar i sverige.
I dagens läge så består väl svenskt jordbruk till en ganska stor del av hästar.

En stor eloge till lilla dig som stod på dig mot stora myndigheten och inte gav dig.:bow: :bow: :bow:

Nu såg jag att den här tråden var uppe igen. Vad synd att inte intyget hjälpte. Ingen har kontaktat mig angående det kan jag säga.
Vad bra att du ändå mår bra.;) Jag har en gratis häst åt dig om du vill ha?

Ditt intyg var toppen:love:, tusen tack via för det!

Meh! Du kan ju inte fresta mig med gratishäst människa:rofl: , jag har min lilla islännig nu ju. Fast min frisör hävdar att han anser att jag är en bortkastad taland nu när jag åker runt på angoramarsvin i skogen som han så tjusigt uttrycker det;) ... Har fått för sig att jag måste upp på storhäst igen och om han så ska finkamma Sverige så ska han hitta en som passar mig.
Men så är han ju halvblodsnörd:angel:

Senast ändrad:

Vad skönt att du fick rätt!! Hade bara fattats annat!
Det är helt funktansvärt att sånt här kan hända.. och som lekman litar man ju på att veterinärerna vet vad dom gör men det ska man tydligen inte göra.
Hade själv en knepig distriksveterinär hemma när min häst hade kolik som betedde sig som att hon va rädd för hästar..Hon ville nämligen undersöka min pålle från utsidan av boxen..(?)

Starkt gjort av dig att orka kämpa! :bow:

Så skönt att det äntligen har blivit ett slut på denna fruktansvärda historia! Kan tänka mig att det är en lättnad.

Och förresten.. Jag tycker också att du skall upp på storhäst igen.. Gello står ju här i Götet och väntar på att få besök..;) Med andra ord, jag tycker fortfarande att du skall komma och hälsa på oss..*s*

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka