Får en veterinär göra såhär? **UPPDATERING**

Sv: Får en veterinär göra såhär? **UPPDATERING**

:D :D :D Visst vore det helt sjukt underbart om det inte blir fler överraskningar:bump: !

Kramar tillbaka, hälsa Prinsessan att Sara tycker hon rider jättebra;) .

malumbub skrev:
Och så hoppas jag att du får nån slags ersättning för allt. *håller tummarna*

Jag har knåpat ihop ett brev som jag skickat in så vi får se, jag lovar att jag berättar vad jag får till svar;) .

kristel skrev:
Det börjar gå upp så smått för mig att det kanske är över nu och jag börjar känna en STOOOOR lättnad kan du tro!

T-ryd ligger under kategori "Sommarplaner":love: !
Jag tror dig:D

...och vi har underbara somrar här... Se nu till att ta dig hit på en ojämn vecka för då jobbar jag bara onsdag och torsdag...jämna veckor jobbar jag fem dagar och oftast 7-21 så då är jag lite "off";)

peter_lundin skrev:
En erinran innebär inte att vet blir av med legitimationen!
PL

Nä det förstås, men vet. blir nog ganska skrämd och tänker till om det händer igen.

Stort Grattis Kristel! Skönt att det är över nu!

Herregud vad detta har dragit ut på tiden..!:eek:

Men nu jäklar är det ju klart. Stora kramar till dig för att du har varit så stark och fortsatt kämpa!

Tycker att du skall ta och lägga in en sväng upp till Götet i sommarplaneringen också:D

DU är ju faktiskt till stor del "skylldig" till att jag öht orkade hålla igång det när det var som tuffast:love:, så det är faktiskt du som ska ha dom där kramarna!
När loven går till Götet så lär du få reda på det;) ...

Oj! Nu har jag läst igenom båda trådarna från start till stopp och har samtidigt genomgått alla stadier av känslor som man har ---> :confused: :mad: :cry: :crazy: :D :eek: för att nu slutligen känna :D :bump: :bow:

Kristel!! All heder och min största beundran för Dig!! Att Du genom att ta Dig igenom denna pärs har visat att trägen vinner och med den den lilla människan! Hoppas att du får en bra ersättning också. Inte för att det dövar sorgen och saknaden men för att även få lite extra lön för mödan vilket jag absolut tycker att Du är värd. ;)

Hejja Dig och alla som agerar som Du har gjort. Ni är förebilder och morötter för alla som kämpar.

Fia

Fian skrev:
Oj! Nu har jag läst igenom båda trådarna från start till stopp och har samtidigt genomgått alla stadier av känslor som man har ---> :confused: :mad: :cry: :crazy: :D :eek: för att nu slutligen känna :D :bump: :bow:
Jo, det har varit precis hela känsloregistret som har gåtts igenom;).

Fian skrev:
Hejja Dig och alla som agerar som Du har gjort. Ni är förebilder och morötter för alla som kämpar.
Fia

Tusen tack Fia, sånt värmer:love: .

*kl*
Se vad man kan hitta när man tittar runt lite på Buke och inte bara snabbtittar in på Senior... :angel:

Vad glad jag är för din skull kära gumsan, :banana: :bow: :bump: hoppas verkligen att allt är över nu så att du slipper det här mer!!!

Och du, by the way - när kommer du till Dalarna då??!! :angel: :D

KRAAAAAM till dig, din familj och Charlton :love:

Ja, man kan hitta allt möjligt intressant;) !
Än har jag inget annat hört så jag hoppas vid min Gud att detta ska vara över snart. Har skickat ett brev till Jordbruksverket om anspråk på ekonomisk kompensation för mina utlägg och så.
När jag fått besked om det så kan jag äntligen arkivera alla papper som har med detta att göra.
Tänk att få lägga det bakom sig, äntligen...

... Jordbruksverket om anspråk på .

Jaaahaaaaaaaa, så har man fått brev idag där jag ombedsge belägg och frambringa "bevisföring" som styrker att min häst hade det marknadsvärdet som jag satt, dvs det pris som han hade varit värd på marknaden om han inte varit död dvs.

HUR FAN ska jag kunna bevisa hur mycket en häst dom varit död i över TRE ÅR är värd?
Jag får inte be tränaren om utlåtande, för hon var jävig, jag kunde inte be mitt försäkringsombud om hjälp, för han var jävig, jag kan inte be "civila" personer med känningar om marknade för dom kunde vara jäviga...

Dom kräver att ett känt namn inom rasen eller sporten ska göra ett utlåtande. Och hur i hela fridens namn ska en människa som ALDRIG sett hästen kunna bedömma det???

Vilket värde kan ett 13 årigt Svhbl, valack, 176, fux m 4 vita, torra kanonben, vackert tecknad, eChapman ue Illusion, full stam, grönapapper, Stabil i formen i samtliga 3 gångarter, öppnar, sluter, samarbetsvillig, trygg, stabil, bra ridbarhet, toppen psyke. Den VERKLIGT perfekta allround-hästen för hobbyryttaren som vill träna på lägre nivå ev hoppa lite.
Den hästen som man utan problem kan kasta upp en helt nybörjare på ryggen på och andå är det en rolig häst för den kunnigare?

Är det ett överpris att påstå att den individen har ett marknadspris på mellan 45´-50.000?

JAG gör det inte, men vad tycker ni?
Och HUR i helvete skaffar man ett "känt" namn innom rasen som vill gå i god för att hästen är som jag säger att den var?

Jag är förvirrad, trött, förbannad och DÄVLIGT less på detta nu:mad: !
Ja, just det, höll på att glömma, JAG har till den 2 oktober på mig att bevisa detta men dom har haft mitt anspråk sen Maj-06 då det togs upp i möte hos berörd myndighet.

Är det för att jag inte ska få en ärlig chans eller vad är det frågan om?

Behöver jag säga att jag är väldigt tacksam för all hjälp och input jag kan tänkas få?

/kristel, less på skiten...

Du har inga tävlingsresultat som kan styrka?? Tycker iallafall inte att 45-50 tusen är ett överpris.

Du måste väl känna någon som är "känd" inom sporten??

Alltså man blir bara så trött.
Vad menar de med ett kännt namn?

Massa styrkekramar till dig kristel:love:

*kl*

Tack vare Buke så har jag fått en oberoende värdering på vad en häst med Charltons egenskaper kan tänkas vara värd. TUSEN TACK:love: :bow: .

Detta är inskickat till J-verket som trots att de meddelat mig att deadlinen för detta var senast den 2 oktober FORTFARANDE inte fattat beslut eller ens haft möte angående detta.

Däremot har jag blivit uppringd av en person, trevlig iofs, som ifrågasatte hur en häst kan öka ivärde ju mer man rider den och inte tvärt om.

Lite som en bil med andra ord;) ...
Jag fick komplettera med uppgifter om hans stam då de inte kunde hitta något som styrkte detta. Att e. Chapman och ue. Illusion skulle kunna vara namn på förfädrar hade dom inte greppat. Ej heller kunde dom se om och var hen var registrerad, att kopia på stamtavla var medskickad kan kanske nämnas:angel: .

Efter detta samtalet så trodde jag, mitt dumma nöt, att det skulle vara klart, för att försäkra mig om att de hade alla papper skickade jag pånytt regbeviset, köpekontraktet, besiktningsprotokoll, ja t om kopia på postväxeln han var betald med.

Invaggad i tron att detta skulle vara det sista jag hörde från dom så hade jag en liten "avskeds cermoni" här hemma, alla hans foton plockades fram, vin dracks, minnen plockades fram, roliga som de mest smärtsamma, tårar rullade, människor förbannades, hans minne hedrades och jag kännde att NU kunde jag lägga undan ALLA tråkiga papper som hade med detta att göra.

Veckan efter ringer dock samme man igen och ifrågasätter om jag verkligen har kunskapen att bedömma om hästen blivit bättre ridmässigt sett och VAD som var så bra med just denna hästen som skulle kunna motivera att han var värd 45.000 när han var inköpt för mindre än så.

Det var då, mina kära vänner, det fullkomligen brast för mig, jag blev så DJÄVLA:devil: DJÄVLA:devil: DJÄVLA:devil: FÖRBANNAD att jag sa både det ena och det andra till mannen i andra änden.

MEN jag var noga med att poängtera att jag inte hyste agg mot honom som person, att han hade detta som sin arbetsuppgift, men nu fick det FAAAAAAAAAAAAN vara nog!!!

JAG har fått min häst dödad, JAG blir kallad till olika rättsinstanser, JAG ska bevisa och styrka, JAG ifrågasätts, JAG får finna mig i att man inte skyndar på mitt ärende, JAG blir uppringd kl 19.00 för att få mig en "uppsträckning" om att jag har minsann missat både det ena och det andra.... Medans HAN, FORTFARANDE åker runt och behandlar hästar på samma sätt, HAN jobbar som vanligt och HAN behöver då djävlar inget bevisa.

Satan så det blixtrade till i skallen på mig:o .

Kontentan av detta sista samtal blev att jag förbjöd J.verket att höra av sig till mig fler gånger om det inte var för att meddela att jag ska få min ersättning, att jag ALDRIG vill bli ifråga satt på det viset fler gånger och att jag övervägde att kontakta Uppdrag Granskning eller liknande för granskning av hela historien. Men jag orkar inte, det gör för ont i själen. För att bli behandlad som om man vore en brottsling som försökte skinna dom på pengar, att försöka roffa åt sig, när den enda som gjort en smärtsam förlust är JAG, är så under all kritik. Det gör mig banne mig spyfärdig.

Min Charlton får jag ALDRIG tillbaka men man får inte bete sig hur som helst. Och ha sa att mitt fall var det första fallet som gått såhär långt. Vem vet, kanske näste man efter mig inte behöver överkörd utan bedövning, kanske J.verkets ego inte blir så tilltuffsat nästa gång den enskilde lilla människan "vinner" mot stoooora myndigheten?

/kristel, gråtmild...

:( ...kära söta Kristel...jag finner inga ord...fullständigt mållös...Kan inte detta ge sig nu och du får kompensation för din förlust. Att man kan hålla på så här och dra i "långbänk" från myndighetshåll, inte klokt:crazy:

Tusen kramar till dig!!! (Sommaren är visserligen över men du kanske kan tänka dig en Tingsrydsresa i "Juletid" istället???)

Åh käre värld. Kristel, Kristel så jag lider med dig. Det känns som du har världen på dina axlar just nu och får ungefär lika bra svar som om man pratar med en vägg.

Jag önskar så att det fanns något konkret man kunde göra för att hjälpa dig. *kramar*

Jag har följt ditt elände på avstånd och lider verkligen med dig... Men om du får en plötslig ingivelse och massor av ork och motivation så kontakta uppdrag granskning eller insider eller liknande! Din historia är helt otrolig och visar vilket enormt byråkratiskt samhälle vi lever i!

Lycka till och ge inte upp orken!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka