Sv: Får en veterinär göra såhär? **UPPDATERING**
*kl*
Tack vare Buke så har jag fått en oberoende värdering på vad en häst med Charltons egenskaper kan tänkas vara värd. TUSEN TACK
.
Detta är inskickat till J-verket som trots att de meddelat mig att deadlinen för detta var senast den 2 oktober FORTFARANDE inte fattat beslut eller ens haft möte angående detta.
Däremot har jag blivit uppringd av en person, trevlig iofs, som ifrågasatte hur en häst kan öka ivärde ju mer man rider den och inte tvärt om.
Lite som en bil med andra ord
...
Jag fick komplettera med uppgifter om hans stam då de inte kunde hitta något som styrkte detta. Att e. Chapman och ue. Illusion skulle kunna vara namn på förfädrar hade dom inte greppat. Ej heller kunde dom se om och var hen var registrerad, att kopia på stamtavla var medskickad kan kanske nämnas
.
Efter detta samtalet så trodde jag, mitt dumma nöt, att det skulle vara klart, för att försäkra mig om att de hade alla papper skickade jag pånytt regbeviset, köpekontraktet, besiktningsprotokoll, ja t om kopia på postväxeln han var betald med.
Invaggad i tron att detta skulle vara det sista jag hörde från dom så hade jag en liten "avskeds cermoni" här hemma, alla hans foton plockades fram, vin dracks, minnen plockades fram, roliga som de mest smärtsamma, tårar rullade, människor förbannades, hans minne hedrades och jag kännde att NU kunde jag lägga undan ALLA tråkiga papper som hade med detta att göra.
Veckan efter ringer dock samme man igen och ifrågasätter om jag verkligen har kunskapen att bedömma om hästen blivit bättre ridmässigt sett och VAD som var så bra med just denna hästen som skulle kunna motivera att han var värd 45.000 när han var inköpt för mindre än så.
Det var då, mina kära vänner, det fullkomligen brast för mig, jag blev så DJÄVLA
DJÄVLA
DJÄVLA
FÖRBANNAD att jag sa både det ena och det andra till mannen i andra änden.
MEN jag var noga med att poängtera att jag inte hyste agg mot honom som person, att han hade detta som sin arbetsuppgift, men nu fick det FAAAAAAAAAAAAN vara nog!!!
JAG har fått min häst dödad, JAG blir kallad till olika rättsinstanser, JAG ska bevisa och styrka, JAG ifrågasätts, JAG får finna mig i att man inte skyndar på mitt ärende, JAG blir uppringd kl 19.00 för att få mig en "uppsträckning" om att jag har minsann missat både det ena och det andra.... Medans HAN, FORTFARANDE åker runt och behandlar hästar på samma sätt, HAN jobbar som vanligt och HAN behöver då djävlar inget bevisa.
Satan så det blixtrade till i skallen på mig
.
Kontentan av detta sista samtal blev att jag förbjöd J.verket att höra av sig till mig fler gånger om det inte var för att meddela att jag ska få min ersättning, att jag ALDRIG vill bli ifråga satt på det viset fler gånger och att jag övervägde att kontakta Uppdrag Granskning eller liknande för granskning av hela historien. Men jag orkar inte, det gör för ont i själen. För att bli behandlad som om man vore en brottsling som försökte skinna dom på pengar, att försöka roffa åt sig, när den enda som gjort en smärtsam förlust är JAG, är så under all kritik. Det gör mig banne mig spyfärdig.
Min Charlton får jag ALDRIG tillbaka men man får inte bete sig hur som helst. Och ha sa att mitt fall var det första fallet som gått såhär långt. Vem vet, kanske näste man efter mig inte behöver överkörd utan bedövning, kanske J.verkets ego inte blir så tilltuffsat nästa gång den enskilde lilla människan "vinner" mot stoooora myndigheten?
/kristel, gråtmild...