Får en veterinär göra såhär? **UPPDATERING**

Sv: Får en veterinär göra såhär? **UPPDATERING**

RebeckaKihlberg skrev:
Jätte grattis, skönt att det är över nu!

Ja det kunde vi ju tro :( , har ju inte tömt brevlådan sen i fredags och idag så hittade jag ett brev från Länsrätten i Jönköpings Län.
Han överklagar och gnider salt i såret ytterligare en gång. Må f*n ta honom...

Näää...Vad jobbigt!

Att det aldrig ska ta slut!

Jag som har hurrat och hoppats att du får ett stort skadestånd.

Jag hade ju hoppats på att få lägga hela den här soppan bakom mig och glädjas över de goda minnena igen men detta tynger ner och det känns sådär "lagom" grått och tröstlöst :crazy: igen....Pitt :o

Du drämmer näven i bordet och kämpar vidare! Det finns många bakom dig som hejar på!!

:banana: :banana: :banana:

jag håller med haly...ge dig inte kristel...vilken typ...att bara idas överklaga :mad:

H*n måste känt sig rejält trampad på tårna eftersom h*n överklagar.

Vi är många som hejar på dig och hoppas att det löser sig!

Idag ska jag ringa ansvarsnämnden och fråga om det krävs någon "motbjudning" från min sida eller ärendet kommer att drivar ialla fall sas. Jag är livrädd att om jag inte börjar "rava" igen så dras erinran tillbaka, på samma gång är jag sååååååååå trött på detta så jag kan spy.
Hela familjen lider av detta och hur gärna jag än vill så kan jag inte bli oberörd av det som händer. Sen har jag ju begåvats med en väldigt känslig dotter och igår satt hon vid köksbordet och snorade, trodde jag.
I själva verket skrev hon dagbok och jag fick läsa vad hon skrev:

" Calton hete mammas häst och han var också min och han skole få en spruta med medisin, men Lef sat sprutan i halsen och inte ope vid manen och han sa att han satit rätt men det var fel och Carlton måde inte bra efterLef åkt klockan 10 på kvällen körde mamma upp till dåktorn och där kvävdes Calton och dog.
SLUT
Carlton jag älskar dig har du det bra i himelän?"

Ja och så diverse hjärtan och små hästar med vingar finns ritade överallt på sidan :cry: .
Känner mig som tidernas sämsta förälder som inte kunnat hålla detta utanför hennes värld.
Samvetet tynger denne svensk just nu kan ni tro............

Men usch...Stackars liten :cry:

Men det går inte att skydda barnen från allt elände tyvärr. Man hoppas bara att det dröjer riktigt länge innan de råkar ut för dylikt.

Kram på dig!

JAAAAAAAAAAAAA!!!!

Dom kom idag med brev.

" Länsrätten instämmer i Veterinära ansvarsnämndens bedömning. Vad L. A. anfört länsrätten föranleder inte annat ställningstagande. Länsrätten ändrar därför inte det överklagade beslutet"

Länsrätten avslår överklagandet

Glad?
Jag?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

:bow: Himmel vad skönt för dig!!!!! Kanske du kan få lugnt nu och gå vidare...Inte lätt att ha sånt här hängande över sig...fick tårar i ögonen när jag läste vad ditt barn skrev i dagboken:cry: :( ...det gav mig hjärteknip, verkligen...Stor kram till er båda!!!

kristel skrev:
" Länsrätten instämmer i Veterinära ansvarsnämndens bedömning. Vad L. A. anfört länsrätten föranleder inte annat ställningstagande. Länsrätten ändrar därför inte det överklagade beslutet"

:banana: :banana: :banana: :bump: :bump: :banana: :banana: :banana:
Vad skönt att det äntligen är över :) GRATTIS till att äntligen ha fått rätt. (Vilket inte alltid är det lättaste)

Härligt! Jättegrattis, till båda utslagen, det måste kännas jätteskönt!

Då är det väl bara att ta tag i den ekonomiska biten av denna olyckliga historia.
PL

peter_lundin skrev:
Då är det väl bara att ta tag i den ekonomiska biten av denna olyckliga historia.
PL

Har jag sagt till dig Peter hur OTROLIGT mycket jag uppskattar din hjälp med allt detta?

Tusen, TUSEN tack för all din tid och alla dina synpunkter du har kommit med!

Dom betyder väldigt mycket för mig! Det vill jag att du ska veta!

På tal om den ekonomiska biten: Jag skickade ett brev till Jordbruksverket där jag yrkade på ekonomisk ersättning för bla obduktion och så. Jag blev ombedd att avvakta Länsrättens utslag.
Tror du jag behöver återkomma till dem eller kommer dom höra av sig till mig?

TACK även till alla ni andra som peppat, sporrat och grattat mig. Det har varit guld värt att få possitiv uppbackning!

Jag håller tummarna för att det inte blir ytterligare en överklagan för jag känner VERKLIGEN att jag vill kunna lägga detta där det hör hemma!

Kramar från en trött men lycklig Kristel...

Jag tror att du skall återkomma men du skall även begära för hästens värde.
PL

Då ska jag ägna dagen åt det idag då.

kristel skrev:
JAAAAAAAAAAAAA!!!!

Dom kom idag med brev.

Glad?
Jag?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
STORT GRATTIS!!!!!!

Håller tummarna för att du slipper fler överklaganden och att du får all den ekonomiska ersättning du har rätt till, även om det aldrig ger dig din älskade vän tillbaka!

//Alice

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka