Exakt vad var relevansen med det här?
Det är att eftersom du skriver allt som händer dej och dina hästar här och har gjort i minst 7 år (ännu längre förresten) så måste du ju inse att det finns människor som läser vad du skriver? Och att du inte haft en frisk häst på hela denna tid i princip. Att vi då svarar är ju kanske inte heller så konstigt - jag tycker inte att någon här på något sätt är otrevlig, men en del kanske ifrågasätter vissa saker. Har du rent omänsklig otrolig otur eller är det något annat? Kanske finns det något du gör fel med dina hästar? Kanske borde du ägna dej åt mer flegmatiska hästar (som jag dristade mej till att föreslå i ett annat inlägg).
Kele har haft mer friska och skadefria dagar i sitt liv än hon haft motsatsen, vilket du borde veta om du är insatt. Dock har hon haft mer än sin beskräda del med elände ja, och det har tagit väldigt lång tid att först få henne kry fråns viterna av vurpan, och sen behövt 'ta om' det efter narkoserna.
Och ja, planen är att Kele, och fullblodsdonnan, ska 'tävla' nästa år. På klubbnivå, i CR hopp och klubbnivå dressyr. Dvs, den rena prestationsdelen av tävlandet är mindre ansträngande än ett normalt träningspass i resp gren för en fyraåring. Självklart förutsätter det att hon är frisk och i skick för det, men det är jus jälvklart oavsett häst, ålder, gren och nivå.
Jag hoppas det går bra! Jag håller tummarna och önskar lycka till efter allt elände! Hade det varit jag så hade jag inte sett denna häst som mitt förstahandsval för tävling dock.
Om man har åsikter om det, och inte har bättre för sig än att hacka om det i första bästa tråd där man kan klämma in det, ja då får man så gärna göra det om man har lust. Folk utan varesig koll eller liv är det ju gott om, speciellt på Buke...
Första bästa tråd vet jag inte precis. Själv är jag ganska sällan här men har varit inne från och till i alla år och följt en del - bl a - ditt hästliv. Det är ju du själv som valt att lägga ut det på nätet
Själv undrar jag mer över er som gör på det sättet - har ni något annat liv? Jag har det definitivt.
Är du intresserad av att ta reda på hur saker och ting verkligen är, så är du hjärtligt välkommen på besök närhelst det passar, och du kan få prata med Keles veterinär med, om hur trasig och 'stackars' hästen egentligen är..eller inte är.