hemsk avlivning....varning

Sv: hemsk avlivning....varning

Ja fast även om du skjuter ett djur i huvudet så kan det springa en bit, se på hönor som man nackar, de springer oftast iväg om man släpper dem, utan huvud.

Vi fick lära oss i skolan att det beror på att fåglar har en slags "reptilhjärna" som kan ge sådana impulser fast ordinarie hjärna är bortkopplad.

Inte har däggdjuren en sådan?:confused:

jag är oxå övertygad om att djuret inte "känner" något vid hjärtskott, mkt. pga. av chock. (men det skulle garanterat kännas obehagligt att se sin tex. häst "springa iväg" efter ett sådant skott)

hästar, kossor, grisar och får springer inte iväg vid huvudskott. möjligen att djuret kan göra ett hopp framåt eller liknande, inte mer.

Precis, det var just därför jag skrev att det här ju handlade om ren avlivning och därför var hjärtskott inget bra alternativ.. för fy så hemskt att se hästen springa iväg!!!

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 149
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 770
Senast: pews1972
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 407
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 678
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar