Tar aldrig stopp!

Sv: Tar aldrig stopp!

kul att höra att det finns fler med sånna hästar ..
förra vintern gick det fint att gå på fri tillgång men nu så käkar 4 kallblod i sej 135kilo / 17 timmar om dom får :s
vi har begränsat maten ifall nån undrar japp!

Misstänker att du har en alldeles frisk och normal fjording...
Fjordingar är hästvärldens ätmaskiner....

De kan äta hur mycket som helst och hur länge som helst....
En ridlärare sa en gång - fjordingar är den enda ras som blir feta i en gruspaddock!
Det ligger en hel del i det uttalandet.

Har själv en fjording inhyst nu under vinterhalvåret. Hon får finna sig i att gå i egen hage.. Där kan jag kontrollera hennes ätande och se till att hon inte får för mycket... damen i fråga dras nämligen som de flesta fjordingar med övervikt.

hej
du har en fjording.De äter alltid.Min gör likadant.Han skulle kunna överleva på ett berg sa min hovslagare till mej.Vi ger honom lite hö men ofta istället.8- 10 kg per dygn uppdelat på 4-5 gånger.På sommaren får han en bit i taget på graäshagen,annars får han fång.Lycka till med bantningen.

Liknande trådar

Anläggning Efter den här regniga och leriga hösten börjar jag känna mig smått desperat. Jag har min häst uppstallad på en jättebra lösdrift. Den...
Svar
16
· Visningar
4 166
Senast: ylvalill
·
Anläggning Efter en guidad tur på ett ställe som har en jättefin anläggning med Active Stable så dyker en massa funderingar upp i skallen. Det...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
18 388
Foder & Strö min varmblodsdonna är ju otroligt lättfödd och blir fan fet av luft. :crazy: hon fick ju fång här för ca 5-6 veckor sedan för att ha...
2
Svar
32
· Visningar
3 398
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 271
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix