T
thilia
Sv: Tar aldrig stopp!
40kg? av vad?
40kg? av vad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att det låter helt ok för en fjording. Våran grabb kastar lätt i sig 40 kg/dygn.
Det hade varit värre om det var havre......jag frågade "av vad", trodde att det var hö, eftersom det är det jag har skrivit att jag ger honom nu. 40 kg hö/dygn låter mycket i mina öron...
Jag tycker att det låter helt ok för en fjording. Våran grabb kastar lätt i sig 40 kg/dygn.
Okej, men jag tycker att det är mycket för en fjording på 140 cm att äta upp mot 15 kg hö och sedan äta halm nonstop till det också tar slut, eller han inte hinner äta mer om han ska gå ut i hagen (skulle han stå inne tillräckligt många timmar så skulle nog hela bädden i boxen ätas upp!) Sen reagerar jag på det konstanta ätandet, han gör aldrig något annat, utom sover ibland, nosen är ständigt i backen..
Men så jämför jag med mitt halvblod, som inte alls är lika matglad men bra mycket större, han pillar knappt i sig 10 kg/dygn hur jag än försöker.. Så, det kanske är han som är ynklig i maten istället..
Menar du att en häst äter 40kg??
Det låter sjukt mkt!!!
Ja, det är vad han plockar i sig på en dag. När vi hade 4 st ardenner så gick det år en rundbale med hö (220 kg) på 20 timmar....