Kastrering... hur lyckas man utan att bli ett totalt nervvrak?

Sv: Kastrering... hur lyckas man utan att bli ett totalt nervvrak?

Tack Martha, jag började känna mig osäker ett tag, jag VET att jag har klippt stygn där, men började tvivla...

Jo det är såret man syr, man lämnar bara ett litet litet hål kvar för dränering

*martha också med livet som insats :D *

..samt att de stygnen du tar är för tamponaden, de andra löses av sig självt

Min häst syddes inte, stående kastrering hemma.

Lite sent att tänka på men jag ger alltid mina "Op hästar" en dos Arnica D200 ( homeopatika) kvällen innan, på morgonen och direkt efetr operation ( som kastrering går under)
Peppar peppar, men hästarna är nästan helt oberörda , dom som fått doseringen.

Vi gav våra nykastrerade valacker Arnica bara efter ingreppet, men det gick bra det med. Jag kommer alltid att se till att jag har Arnica till hands om jag får nån mer hingst som ska kastreras.

Kasterade min arab på 1 år 7mån idag. Men han drog upp högra tesikeln hela tiden och veterinären hade stora problem. Han fick tex tre sprutor med sammanlagt 1ml Domosedan och dom började på 0.3. Tog det stående i stallgången.

Idag fick jag åka och hämta ut mer smärtstillande till lillpojken då han var öm,svullen och dlodig dock hade han inte feber så nu går han på Hippotrim och metacan i 6 dagar.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 353
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 224
Senast: Roheryn
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 499
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix