Småfåglar i stallet!!!

Sv: Småfåglar i stallet!!!

Jag fattar inte hur alla lyckas få in fåglar i både stall och höskulle ? Har ni inga dörrar i era stall/logar ???

Jo vi har dörrar.
Men det är ett gammalt stall med luftintag i taket, där flyger dom in *swisch*

Gör en hök eller uggleatrapp som du sätter upp ovanför dörren. Gärna en som hänger i ett snöre så att det ser ut som den rör sig. Lyxmodellen är att köpa en sån där plastatrapp, tror det finns på Granngården.

Jag har under halva året runt 100-150 hästar i omlopp, eftersom jag har seminstation. Åtskilliga hästar leds ut och in hela dagarna, så att hålla på och ha stängda dörrar under sommarhalvåret faller på sin egen orimlighet.
Nu är problemet borta, eftersom katterna skrämt slag, (och för all del, ätit upp) de envisa fåglarna.

***knapplån***

Småfåglar är väl OK, men i det sista stallet Besten var inackorderad kryllade det av höns - och hönsskit :mad:
Det var hönsskit överallt, men när jag fick handen full när jag skulle ta hösilage fick jag nog. Efter det hade jag mitt eget hösilage, väl övertäckt för både hönsskit och annat....

Immer

Oj vad många svar! Tack så mycket. Jag tror jag ska testa en rovfågelatrapp - det lät smart. Att ha dörrarna stängda går absolut inte det blir ju äcklig och instängd luft då. De kommer in genom fönster och friskluftintag också. Och katt går absolut inte eftersom stallet ligger 5 m från en 90 väg. Men bulvan ska jag skaffa.

Hahaha - höns lösa i stallet! Låter verkligen hygieniskt...
Ja skator lät ju inte heller så kul - man ska kanske inte klaga....
Det är inte ofta jag som släpper ut på morgonen så därför kan jag inte mocka direkt.

Finns det ingen möjlighet att sätta nät för friskluftsintagen då? Både ventilation och fönster?
Och sedan kanske en nätdörr innanför den vanliga dörren?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 377
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Är hästägarna riktigt hårda mot deras hästar eller är jag för snäll mot mina? Jag står för tillfället...
2
Svar
35
· Visningar
4 301
Senast: Yrja
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 321
Kropp & Själ Jag funderar på hur "sjuk" man behöver vara för att det ska kännas ok att be om hjälp av psykolog? Jag har aldrig haft kontakt med...
2
Svar
27
· Visningar
3 099
Senast: Kanintant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?