Vad använder ni för liniment?

Sv: Vad använder ni för liniment?

det är DÅ det är risk för blistring i samband med bandagering.
I övrigt behöver man inte handskar till radital.
Radital-salvan upplever jag som starkare än vätskan, men det kan vara ren inbillning också.

Jag använder blue lotion, arnikaliniment och radital, även till mig själv.

japp, men vi lindade inte hästarna!

använder nästan inte liniment på lill-grabben, gjorde de mest på stora kusen jag hade, men dom få ggr det blir, så är det arnika..

Blue lotion tycker jag är bäst till mig själv! ;) Brukar smörja in ryggen med det när jag har ont... På hästarna föredrar jag arnika.

Jag använder mig av Radital eller Arnika det är dom jag haft bäst resultat med !!!! :banana:

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 626
Senast: hastflicka
·
Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 893
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix