Behandling av gaffelbandsskada?

Sv: Behandling av gaffelbandsskada?

De känns bara tråkigt att han inte har blivit bättre eller vad man ska säga. visserligen vet jag att det tar lång tid för skadan att läka men man vill ju se lite resultat. Jag har beställt hem hagtorn till honom nu för det skulle visst öka cirkulationen i kroppen och framför allt om hästen hade någon skada så skulle det vida blodkärlen så jag hoppas på lite förbättring med det men jag ska ringa veterinären nu innan han fått vila i 6 månader och be honom kolla ordentligt på honom så att det inte är något annat som ligger och lurar i benet på honom. Jag köpte denna hästen skadad och undernärd så jag vet inte redigt vad han har varit med om men han får iallafall en chans och tid att läka ut nu så får vi se vad de leder.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästvård Hej, för en månad sedan var vi på kliniken med min 16 åriga ponny då vi misstänkte bakbenshälta. Efter en 5 timmar lång undersökning...
Svar
5
· Visningar
1 898
Senast: findme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30