Sv: Hämtade trasig häst i hagen... *Bilder*
Hon åkte lös (gick in utan problem i transporten, ingen var gladare än jag..) och på kliniken körde vi med rep runt halsen efter lite övertalning, när dom såg hur "trevlig" hon var. Dock var det ganska få hästar inne, så jag tror att det var en bidragande orsak... Vid röntgen fick hon vara lös, dom förklarade hur dom ville ha vinklarna på huvudet, så fick jag jobba på "fri hand".. Det gick ganska bra. Utav 6 bilder gick 5 att använda. På den sista tuggade hon, så den blev otydlig.. Näsbenet är av strax ovanför svullnaden på bilden, men bara genom hälften. Sen har det spruckit längsmed hela vägen fram. Den benbiten är dessutom av på 2 ställen. Samt att benvingen vid näshålan är splittrad. Dock hittade dom inga lösa bitar.
Hmm, fort och lätt? Såret har minskat markant, men fortfarande rinnigt, trots 2 sprutor Hippotrim om dagen. Numer får hon även Streptocilin i såret.. Hon äter och mådde bra tills igår, då kom koliken som ett brev på posten tack vare boxvilan. Hon går ju i normala fall på lösdrift på 7 ha, så omställningen blev ju ganska stor.
Hon har ju som tur är en stor box (4*12 m), men trots den och dagliga promenader så kom koliken. Koliken har inte riktigt släppt ännu, hon får fortfarande lite körare emellanåt.. Men snart så..
Dock är jag osäker på hur jag ska göra med Hippotrimet, väntar fortfarande på svar från Strömsholm...
Men förutom koliken är hon vid god vigör, och nu när det frös ute så ska hon få gå ut i hagen igen, jag tror vi är lika glada båda två över det...
När allt är över är jag lite nyfiken på hur heffaklumpen kommer se ut i ansiktet.. Jag anar en kommande fistelgång, men om svullnaden släpper lite till, tror jag inte att hon blir värre än en Lippizaner...