Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blev tipsad från ett annat forum här på Bukefalos att gå in på www.krulligahasten.se och sedan klicka in på Lösdriftsboken. Då kommer man in och kan se hur de har byggt sin "höhäck". Den är byggd av metallskelett och formplywood. Min "snälla" man snickrade ihop en sådan till mig förra helgen. Vi ställde in den i hagen igår och då var hon lite skeptisk men idag åt hon som vanligt....
Mvh anaby
Ska man vara petig och följa reglerna för djurskyddet, så får man inte lägga foder direkt på marken.
Kan vara något att tänka på om man ska bli kontrollerad, om inte annat.
Men bestämmelsen finns inte för skoj skull utan det finns risker med att fodra direkt på marken. Sådant som att fodret blir smutsigt, att de trampar i det, risk för gruskolik m m.
Det är inte jag som hitta på den! Men jag vet att man kollar efter den när de är ute och gör inspektioner.
Kan inte heller hålla med om att den är direkt löjligt. För hö på marken en höst som denna är inte bra och ingen seriös djurägare jag känner fodrar direkt på marken. Bete/gräs är ju en annan sak och då är det ju så mycket att djuren kan välja bort förorenade ställen, ratorna.
Dessutom, borde det inte bli ännu lerigare runt dessa fasta foderbord? Och att stå i lera kan ju inte heller vara så bra.
Det finns hästägare som utan att tveka köper "hokus-pokus tillsatser" för 2000:-/månad men slänger ensilaget på marken och låter hästarna trampa runt i fodret.
Dessutom, borde det inte bli ännu lerigare runt dessa fasta foderbord? Och att stå i lera kan ju inte heller vara så bra. Om man kan flytta på hö-högarna kan man ju undvika att det blir helt upptrampat på ett ställe.