Forts. på "Rullat fast i hage" - 'Behandling av ET?' och 'Trolig senskada?'

Sv: Forts. på "Rullat fast i hage" - 'Behandling av ET?' och 'Trolig senskada?'

Det är skönt att det finns något ställe där man kan använda komptensen av varandra. Tror det jobbar 6-7 veterinärer, hovslagare, hästtandläkare och ET på Mälarkliniken.

Liten korrigering bara.. Både kiropraktorn (för han är kiro) och tandläkaren är externa. De är inte anställda av Mälarkliniken, utan så att säga bara 'lånar' kliniken för att behandla. Tandläkaren är lite omdiskuterad bland veterinärerna, inte hört någon 'mumla' om kiropraktorn, däremot är vissa veterinärer mer benägna att samarbeta med honom än andra.

Men bara för formens skull, så både tandläkaren och kiron är alltså sina 'egna', men kliniken upplåter (eller hyr ut, vad vet jag) plats åt dem. Men de är inte anställda via kliniken (Kollar du noga på fakturan ser du att det står 'extern' i kostnadsställekoden för kiron t ex).

Sen, studera parkeringen de dagar kiron jobbar så inser man hur OTROLIGT lyckat det samarbetet blev =) (Vet när jag ringde min vet på privata mobilen när hon jobbade end ag och frågade om det var mycket eller hon hade tid att prata.. Svaret blev 'det är cirkus här, som vanligt när I-B är här, det är hästar överallt, men prata du'. Ganska talande, för det är verkligen proppfullt där när I-B jobbar).

/Alexandra - som har MK:s kiro att tacka för ofantligt mycket!

Har lyxen att han kommer till vårat stall så slipper åka. Jag hade bara hört han var kiropraktor men såg på klinikens hemsida att han var ET. Stallägaren blev rekomenderad honom och passade på att använda honom till stoet när han skulle hit.

Blir det som han sa så har jag köpt ett Tmärkt sto som blir helt frisk :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Blir det som han sa så har jag köpt ett Tmärkt sto som blir helt frisk :bow:

=) Håller tummarna.

De fick organisera om parkeringsplatsen efter ett tag när han började vara på MK. För att alla släp skulle få plats.. :angel:

Min lillskrutta ska på ÅB den 3:e.

Första gången jag träffade honom så följde jag med stallägaren till ett ställe en bit bort som han kom regelbundet till. Det var fullt och folk hann knappt lasta sina hästar innan en ny transport kom :D .

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 473
Senast: Robina
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024