Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Jag har en kallblods vallack som går på lösdrift. Jag har alltid haft mina hästar i stall så jag är lite nybörjare på lösdrift. Nu är...
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: Karin87
·
8
Hästvård Vad brukar ni ha på,på små sår som era hästar fått efter ni vart ut och ridit? Vad är bäst att ha på? Och när en häst får ett sår där...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: diny
·
S
Foder & Strö Räcker det om man ger en c-ponny/D-ponny: Morgon, Middag, Kväll: ca. 1liter vanlig havre ca. 1/4...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Luxi
·
Hästvård En häst i stallet råkade ut för en olycka idag. Hagkompisen kickade till och råkade riva bort kastanjen med brodden. Ingen hård spark...
Svar
14
· Visningar
5 385
Senast: anouk
·
M
Hästvård Hur lång tid får det gå mellan första och andra sprutan av Equip FT? Jag har nämligen köpt en liten kille vars gamla ägare glömde...
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: WelshCob
·
S
Hästvård Är det ingen som har någon erfarenhet av stamcellsoperationer? Det jag undrar över är vilka resultat operationen har gett och om det...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Whirlie
·
T
Hästvård Är det någon som har nåt bra tips för att distrahera hästarna under kvällen/natten, de gillar inte nyårsraketer/smällare. Inte så att de...
2
Svar
24
· Visningar
1 960
Senast: bettysmatte
·
P
Hästvård Jag är ute efter lite tips om "läskiga" föremål som man kan vänja hästen vid. För det är väl så att ju mer läskigt den utsätts för (och...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: _Pandora_
·
S
Hästvård Vad betyder det om hästen är halt och benet är varmt? Vad betyder värmen? Man ska ju alltid kolla om benet är svullet eller varmt så vad...
Svar
8
· Visningar
2 542
Senast: CallMeAce
·
U
Hästvård idag när ja skulle rida och skulle ta in hästen så va han helt stirrig. märkte i hagen att han stog och sparkade mycke med bakbenen mot...
Svar
11
· Visningar
1 078
Senast: Uddatyp
·
Z
Hästvård 2 av mina 4 hästar är dåliga i magen, dom äter av samma hö o allt, men det är bara 2 av dom som är dåliga.. bakbenen o skinkorna är...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: zemra
·
K
Foder & Strö Min häst äter just nu samma mat som han brukar äta hos förra ägare men nu kändes att krafft groov som han äter nu är inte ok för han...
Svar
7
· Visningar
2 960
Senast: Fellow04
·
P
Foder & Strö På andra sidan vägen, där mitt stall ligger finns ett ganska stort fält som brukar användas till ridning under nästan alla årstider...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Piccoliiina
·
E
Hästvård På grund av den ovanligt blöta och varma vintern har min häst fått mugg!:( Jag undrar därför om någon här på Buke vet av någon...
Svar
13
· Visningar
2 549
Senast: CissiCissi
·
C
Foder & Strö Mitt shettis sto äter inte upp på morgonen! Hon får 3kg på kvällen, 1kg när dom kommer in och 1kg på morgonen. När man ska släppa ut så...
Svar
11
· Visningar
904
Senast: Ylva86
·
Hästvård Någon som använt detta? har det funkat bra? mitt sto gick knappt att hantera i somras (hon blev rent utav farlig) då hon var...
Svar
17
· Visningar
2 197
Senast: tinafinis
·
Hästvård Min häst fick mugg på 3 ben. Köpte tea tree oil blandade ut med barnolja och började smörja. Fick bort muggen i fram på bara någon dag...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Piqueur
·
Foder & Strö Räcker det att tillodose hästen behov? Har ingen ananlys, häst är är 170cm o väger runt 550kg, är i perfekt hull nu, blank o fin. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 321
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Min häst är svullen i vänster bakben från kotan och upp till hasen. Rejält tjock (man ser från avstånd alltså..) Hon har varit det sedan...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: lillsyrran
·
T
Hästvård Jag har försökt tunna ut manen på mitt fullblod, men den ställer sig bara rakt upp!! Vad ska jag göra?? Vet inte längre om jag ska...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: PalteDoben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix