Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

X
Hästvård Jag blir så ledsen.... I september fick min D-ponny sitt första fånganfall. Vi åkte till klinik och röntgade och det konstaterades att...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: axel
·
Foder & Strö Vad kan man ge för kraftfoder istället för KrafftGrund som inte är fädrigfoder? Ska byta stall o då får man köpa foder själv...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: lizzie
·
T
Foder & Strö Har köpt en häst som stått på havre hos förra ägaren, men jag vill inte fodra honom till ett krutpaket :smirk: så jag tänkte byta till...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: pinky
·
T
Hästvård Finns det några generella risker med att kastrera en 8-årig varmblodshingst? Jag menar, gör det nån skillnad att han inte är unghäst...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Masse
·
Foder & Strö Det pratades väldigt mycket om ensilage/hösilage i minirundbal för häst en period. Vilket genomslag fick det egentligen? * Köper du...
Svar
12
· Visningar
7 582
Senast: aramis
·
Hästvård Jag har följt debatten som till och från blossar upp om överviktiga ryttare. Det är ju väldigt tabu att diskutera och frågan verkar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 696
Senast: Lusidor
·
Hästvård Halm ingår i stallhyran, så det känns mest rimligt att använda det som strö, min häst äter inte särskilt mycket halm och det ser mysigt...
Svar
4
· Visningar
956
Hästvård Kan hästar få inflammationer i senorna (djupa böjsenan etc)? Hur yttrar det sig i sånna fall? Om en häst har kotledsinflammation hur...
Svar
7
· Visningar
775
Senast: emmath
·
S
Hästvård Unghästen har dundrat in i något i hagen vilket resulterade i blockhälta, hematomer och öppna sår. Grejen är den att hon skulle skos...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Alexandra_W
·
M
Foder & Strö Vilka vitaminer tycker ni är bra att ge era islandshästar? Jag kommer att ge min häst hö x 4 och ett tillskott på Betfor. Vad är bra...
2
Svar
30
· Visningar
3 082
Senast: Inte_Ung
·
L
Hästvård har hört att man inte ska klippa hästen efter nyår, men nu är det ju så varmt - kan man dra ut på det då? stot har stått pga skada...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Har en varmblodig travhäst som nu snart varit ridhäst i ett år. Han har väldigt mycket temprament.Och blir lätt stressad.Och väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
1 885
Senast: Qodrofenia
·
J
Hästvård Hej min häst brukar Vaccineras senast 13/2 men i år så ska den få sprutan 6/1 är det något problem eller spelar det ingen roll?? :confused:
Svar
5
· Visningar
707
Senast: remmis
·
Hästvård vad tycker ni?? har han stor buk ännu?? har gett honom mer protein. så här såg han ut när han var tre...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: clubman
·
Hästvård Mitt 6-års sto (halvblod) råkade ordentligt illa ut igår. Har gjort sig illa i hagen och fått en ordentlig senskada på vänster fram...
Svar
15
· Visningar
2 148
Senast: pemi
·
W
Foder & Strö Jag har funderat lite... Varför ger vi kraftfoder egentligen? Logiskt sett borde väl hästarna klara sig på hö, gräs, ensilag etc...
Svar
19
· Visningar
1 809
Senast: Bewelinn
·
R
Hästvård Vid fång har min häst ibland fått Bute och ibland Finadyne men vad är det för skillnad egentligen? Har alltid fått höra att man ska vara...
Svar
14
· Visningar
3 153
Senast: Harvester
·
Foder & Strö Den 22/12 var jag och köpte mineraler men när jag sprättade upp burken igår såg jag att den gick ju för tusan ut 22/12 :eek: :mad...
Svar
11
· Visningar
2 200
Senast: Fnytt
·
F
Hästvård Jag tror att min ponny har blivit lite förkyld, endast vitt snor och igår så hostade hon 1 gång när ja red så jag skrittade hem igen...
Svar
2
· Visningar
1 193
Senast: Tussilago
·
G
Hästvård Hej. Jag har en svart kallblodstravare med mycket man, lugg och svans. Men problemet är nu vad jag ska göra med allt hår. Jag är...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Fnytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg