Vad kan hon ha hittat på i boxen??

Sv: Vad kan hon ha hittat på i boxen??

Min ponny var så där när hon hade hovböld. Först superhalt några dagar sen "mirakulöst" frisk några dagar. Sen kom hältan tillbaka och så höll det på. En veterinär och en hovis var och klämde. Hittade ingen hovböld. Efter 4 veckor var vi hos en hästvet. på hans hemmaklinik och hittade en stooooooor böld. :( Han hittade inte genom att klämma vanligt utan hon reagerade när han slog lite försiktigt på utsidan av hovväggen.

Om bölden inte är riktigt mogen kan det ta ett tag innan man hittar den tyvärr.

Men håller tummarna för att din pålla får vara ohalt. :)

/Maria

Senast ändrad:
Sv: Vad kan hon ha hittat på i boxen??

Ja, jag håller tummarna stenhårt för att hältan inte kommer tillbaks! Men det är ju bra att veta att OM den kommer tillbaks kan det vara en svårlokaliserad hovböld...

Liknande trådar

Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 987
Senast: Fibusen
·
M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I fredags kväll åkte jag för att rida Aprilia men när jag kom dit visade ägaren att hon slagit sig, och hade ett ganska stort skrapsår...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: mooi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 256
Senast: fruxolisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?