Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Vad får era föl för mat, och hur mkt? Bara lite nyfiken om man ger ungefär samma..
2
Svar
21
· Visningar
2 540
Senast: zephalinda
·
C
Foder & Strö Hejsan! Ngn som fodrar har fodrat med fibergi (sort?låg hög?) och användningsområde på hästen? Vad är era erfarenheter av detta...
2
Svar
21
· Visningar
2 366
Senast: Sellan
·
K
Foder & Strö Vi ger våran unghäst krafft grov, drygt ett halvår är våran lilla arabflicka, men hon vill inte gärna äta det, och står då heldre och...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: zhildania
·
Foder & Strö Jag har för fösta gången fått hästar som reagerar på årets ensilage med lös mage. Riktigt lös mage, ungefär hälften av hästarna har...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Masse
·
Hästvård Jag fick min islandshäst för ungefär tre veckor sedan. Nästan ända från början, kliar hon sin svans, så att den ser vidrig ut! Jag har...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: NiAl
·
G
Hästvård Har en islänning på 2,5 år. Upptäckte idag att han hade en tand innanför tandraden i överkäken som var lite lös dessutom. Är det att det...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: PrittePuff
·
E
Foder & Strö Hur gör ni eran foderstat? Kollar ni i någon speciell bok/internet sida. Eller kan ni allt i huvet o vet hur mkt er häst ska ha? Skulle...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: aramis
·
Foder & Strö hur vet man om ensilaget har blivit dåligt? Jag vet ju att ensilaget börjar lätt brinna om det har stått öppet ett par dar för länge...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: Strajder
·
Hästvård Nu har min häst varit hal i 6 veckor! Dag 1 var hon bara lite halt dag2 mer halt och dag3 jätte halt så jag kalla på vet men hon hitta...
Svar
5
· Visningar
1 247
Senast: Jippo
·
Hästvård Fått provsvar från SVA, det står att "Växt av dermatofyter påvisad. Typning pågår." Vi tog prov för vi misstänkte ringorm. Innebär...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Tussilago
·
L
Hästvård Hej! ngn som vet hur stor en storhäst box ska vara? D-ponny ska ju vara 7kvm .. Men storhäst? Tacksam för svar :)
Svar
7
· Visningar
1 500
Senast: Athenalover
·
M
Hästvård Jag vet inte om ja lägger den här tråden rätt... Ja har en 6:åring efter Dammen - Hubertus som har känslig mage, har fått kolik av...
Svar
17
· Visningar
1 181
Senast: Mahogney
·
I
Hästvård Hur ofta har ni en häst massör hos er ? Är dem bra ? Är det mycket förbättringar ? Hur mkt kostar det för er ? TACK! MVH Ida
Svar
16
· Visningar
1 510
Senast: orion_x
·
B
Hästvård Vad anser ni om de här rutinerna? Fodring 07.00. Utsläpp 08.30, insläpp 14.30? Hästarna har ej tillgång till vatten eller grovfoder...
2
Svar
39
· Visningar
2 947
Senast: mårran
·
P
Hästvård Min ponny har fått 40 grader feber och är nu på djursjukhuset, men jag undrar när febern är alldeles för hög så att det börjar bli...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: HannaPP
·
O
Foder & Strö Min 5-åring har plötsligt börjat att gnaga bark på ekarna i hagen. Och det är inte lite hon sätter i sig. En och annan videgren blir...
Svar
5
· Visningar
2 733
Senast: oki
·
Hästvård Hej hej. Mitt sto står på torvbädd då hon är väldigt skitig av sig och kissar väldigt mkt så utan bädd räcker inte torven till! Bädden...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: mimus
·
Hästvård Min häst, halvblod har fått massor knutor under huden. Hon är klippt och täckt. Började ett tag efter att hon blev klippt i slutet av...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: jenny82
·
J
Hästvård Åter igen angående min kära häst som rullade fast i hagen den 22 december. Han var mjuk och svullen mitt på ena framsenan en vecka...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Tussilago
·
Hästvård Att betäcka sitt sto som fyller 17 i maj? det blir i sånna fall hennes första föl i sådana fall. Hon får då fölet när hon är 18, det...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: Chima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix