FIBERGI erfarenheter tack!!

Sv: FIBERGI erfarenheter tack!!

har tyvärr ingen bra erfarenget av fibergi
en häst som jag tog hand om för rätt många år sen fick fibegi (kommer inte ihåg vad för sort ) hon fick efter ett tag foderknölar på hela halsen som kliade:eek: kan ju va hon som va exra kännslig men iaf...

tycker inte om dom här ihop kokade färdiga foder grejerna man kan köpa utan hålle mig till vanlig havre betfor korn ev lussern...:bump:

men smaken är som baken = delad :D

Sv: FIBERGI erfarenheter tack!!

*kl*

jag har gett fibergi bas till mitt halvblod i snart 9år. han är pigg, ibland FÖR pigg..å då ger jag han inte speciellt mycket. har alltid haft lätt att lägga på hullet, alltid varit småfet. dock senaste året utan superhö har han fått kompletera med Muisli foder för äldre hästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?