Mat till föl

Sv: Mat till föl

Min hingst från 0605 får fri tillgång till hösilage

Samt i Dagsläget a 2ggr om dagen: 1/2 skopa, 1/2 havre, 1/2 lucern, 1/3 skopa Grov 2/3 skopa fullfoder +vitaminter och mineraler.
Ämnar vänja honom helt på fullfoder.

Sv: Mat till föl

Hej! jag har ingen erfarenhet själv av föl, men har kompisar som fött upp sina på Spillers Stud &Youngstock Mix. Dom har varit helnöjda. Jag använder själv spillers till min häst och tycker det e det bästa jag provat. Har haft det i 7 år nu. Jag kan rekomendera dig boken hästens näringsbehov och utfodring av Cristina Planck/Margareta Rundgren. Där hittar du svar på det mesta jag tror det är bra att bilda sig en egen uppfattning. Jag använder den till mycket. Spillers är ett muslifoder. Och går att beställa en pall om 24 säckar om man är flera som kan dela på det. Det blir betydligt billigare så. Det finns olika sorter till alla behov.

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
549
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
525
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?