Bioglukosamin - flexijoint - steeljoint

Sv: Bioglukosamin - flexijoint - steeljoint

Du har fått PM =)

Jo det är tveksamt just vad för nytta det göra, jag tror nog det räcker med det sockerintag våra hästar får i dessa tider som det är utan att man ger extra via tillsatser i kosttillskott osv!

På människor finns det ingen dokumenterat bevisad effekt av glukosamin. På häst vet jag ej, men få hästar säger om de känner sig bra!
Den enda positiva effekt som "bevisats" är en viss smärtlindring på människor. Ingen effekt på lederna har kunnat påvisas.

Reservation mot nya undersökningar dock!!! Mitt svar är skrivet utifrån sommaren 2006, utifrån Läkartidningen.

Hej börjes har en som heter glucacemin och är samma som bioglucasemin fast glucasemin innehåller nåt som ska göra det lite bättre än bioglucasemin gör så att det tas upp bättre i kroppen har jag för mig och kostar faktiskt bara 198 kr räcker lika länge om inte längre emin är företaget finnsa på börjes hemsida

Ston får konstiga brunster av det. Min kompis sto var brunstigt jämt när hon fick SJ, slutade direkt när hon inte fick det längre.

Emin Glukosamin - billigt, funkar på vissa hästar, inte min :(
Därför får han antingen BioGlucomin, Glucovett, MSM eller Flexijoint, beroende på vad jag har hemma. Funkar bäst för honom att byta mellan de olika sorterna.
Nyponpulver ska vara bra för leder men det funkade inte på min.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Hästvård Har försökt läsa på o hittills kommit fram till att följande verkar ha lite evidens (?): Hyaluronsyra Så hög molkekylvikt som möjligt...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 179
Senast: Corax
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är faktiskt riktigt imponerad. Mina förväntningar överträffades uppenbarligen. Jag fick ett tips om att det finns en webtjänst där...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka