Hur mkt törs jag lita på ett foderstatsberäkningsprogram?

Sv: Hur mkt törs jag lita på ett foderstatsberäkningsprogram?

Är helt på din linje!! Ser hästen ut att må bra, då gör den det säkert också ;) Varför beräkna foderstaten då?

För att vara säker på att balansen är korrekt.
Särskilt vad det gäller mineralerna.

Och för att få ett värde till framtiden på vilka värden som hästen mådde bra på.
Bra att ha vid höbyte.

jag har aldrig någonsin beräknat en foderstat! Tycker man ska ta det med en nypa salt och använda det som en grund att kanske utgå ifrån, och istället "fodra med ögat"!!
QUOTE]

Så gör jag med. Blir bäst då

så vad skulle hända om det ett år kommer hö med normalt MJ och jättelågt smbrp?
vad händer med dina hästar då?

kom inte å säg att du analyserar och kompenserar, för då räknar du ju ;) och det är ju det du säger att du absolut inte gör..

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har fått analysen på årets hösilage och det är väldigt lite protein. Har räknat foderstat mha gratisprogram som säger att jag förvisso...
Svar
19
· Visningar
1 944
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 288
Senast: isafore
·
Foder & Strö Jag tänkte starta en tråd för oss som fodrar utan grovfoderanalys. Hoppas att detta kan bli lite av en kunskapsbank. Mycket för att lära...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 320
Senast: bizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V