Multipla frakturer på kotsenben

Sv: Multipla frakturer på kotsenben

Men går det inte att operera eller nånting?? Verkligen jättetråkigt då hästen ser jättefin ut...

Det är för många bitar för att kunna ta bort och för många för att kunna skruva ihop. Multi fragmentering = Många bitar.

Oj.vad tråkigt när jag läser detta..Min 4-åring står nu hemma och väntar på att få komma iväg till Skara pga misstänkt kotsenbenfraktur/fissur.Typiskt att det är helg.Ringde dit efter distr.vet var här igår fredag,men på Skara sa de att de inte gör ngt i helgen ändå,det blir till att vänta.Han är en görfin häst som jag hoppats mkt på och ev att sälja till ngn duktig,men nu kanske det går åt pepparn.Jobbigt att vänta.

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
656
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
702
Senast: tara
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar