Vad kostar erat hö?

Sv: Vad kostar erat hö?

Jag köper analyserat fjolårshö för 1 kr/kg och köper även hösilage för 1 kr/kg oanalyserat.

2.50:-/kg inkl. moms
Oanalyserat

Dyrt. Framförallt när jag har en växande uthäst = mkt grovfoder

Har letat småbalsensilage som en tok, men inte lyckats så bra med det :(

Jag betalar 18/per bal, balarna ligger mellan 10-12 kg o blir då 1,5 - 1,8 kr /kg ..
Jag hämtar själv eftersom de finns hon "grannen". :D

Betalar 1 kr/kg. Gör analys själv.
Hämtar med hästtransporten var tredje vecka. Är ca 2,5 mil t.o.r. tror jag. Så det blir ju lite extra kostnader i bensin.

Vi köper Rundbalar på ca 250-270 kg för 200 kr/bal(ca 0.80 kr per kg). Höet är oanalyserat men det är i mkt bra kvalitet.

Mitt hö som körs hem utav bonden kostar 1:- kg, 180 kg balen.Sedan tar han 20:- balen i frakt.Analyserat.Jättebra.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 800
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka