Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min unga häst har nu ryggont, igen. Musklerna är riktigt stela och hon grinar illa när jag trycker där. Orsaken misstänker jag är...
2
Svar
20
· Visningar
1 717
Senast: neywaz
·
G
Foder & Strö Eftersom jag inte kan få ett svar på Islandshästforumet, då tråden anses ligga fel, så försöker jag lägga tråden här och hoppas därmed...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Vad innehåller citron för nyttigheter och vad kan det vara för bra för hästen? Min häst får i nuläget en halv citron till sin...
Svar
19
· Visningar
3 486
Senast: Maléne
·
Hästvård Av olika anledningar har mitt sto fått vila i två månader...hon har alltså bara gått. Hon blir 18 år i år och nu de senaste dagarna har...
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: Lejonelle
·
A
Hästvård Tycker inte ni att man borde införa något slags körkort för häst? Det tycker jag hade varit en toppenidé! Många skaffar sig häst utan...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
9 878
Senast: lady_mike
·
T
Hästvård Min lilla häst tycker det är otroligt hemskt att ha bett i munnen. Hon är kollad och behandlad av TL så nu finns inga problem. Innan...
Svar
7
· Visningar
992
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Det här gäller inte min häst, utan en jag känner.. Hästen i fråga är ett stort halvblodssto,som rids nästan varje dag. ingen hård...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: AKB
·
Hästvård Hur betéer sig era ston när dom blir brunstiga? Min sak är jätte brunstig juts nu , hon har inte visat brunst Sååå jätte tydligt förut...
2
Svar
25
· Visningar
2 532
Senast: AWAKE
·
M
Hästvård Har ni erfarenhet av pälsätare - vilken typ av kvalster är det? vad kommer det sig att vissa hästar få dessa, och andra inte?:confused...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: arabia
·
Hästvård En liten fråga:angel: Brunstar ett dräktigt sto?
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Barabia
·
Hästvård Hej. Har en shettis som får återkommande kolikanfall. Har gjort allt, ej kraftigt foder, termobar, och vet har varit hit 3 ggr denna...
Svar
18
· Visningar
1 468
Senast: Zebung
·
Foder & Strö Elvira verkar bli en liten aning lös i magen av morötter tror jag att jag kommit fram till...:( Hon har iofs fått ganska rejäla...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: ankic
·
Foder & Strö Har suttit o klurat på min nya hästs foderstat. Vill använda samma fodermedel som min andra häst, blir lättast så. Hon är ett 12-årigt...
2
Svar
26
· Visningar
2 050
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Min connemara, snart 30 år, har lite svårt att hålla hullet och då särskilt på vintern. I övrigt är hon mycket pigg och fräsch. Har...
Svar
10
· Visningar
1 169
Senast: Kerberos
·
Hästvård Förra hösten/vintern var det en jättelång tråd om hästar som har problem med att det kommer "skitvatten" innan/efter själva bollarna...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 690
K
Hästvård Jag undrar om det finns någon som har lite tips. Jag har en häst som har kommit på den briljanta iden att när han står uppstallad i...
2
Svar
30
· Visningar
2 365
Foder & Strö Vad kan jag ge som är minst lika bra? Jag vill ju först och främst ha linfrökakan för dess protein/Mj men också för fetterna. Olja...
Svar
15
· Visningar
1 096
Senast: sissu
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har ett sjumånaders stoföl (halvblod) som nu blivit väldigt petig med maten, hon kör mest runt med mulen några varv och äter...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: Masse
·
B
Hästvård Har på senare tid funderat om inte min ponny har problem med dessa såkallade vargtänder. Vi fightas jämt när bettet ska in i munnen (det...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Anniiis__
·
F
Foder & Strö Hej:banana: Jag har köpt en ponny new forest som är 15 år.Hon har bara fått hö +mineralsten. i bland har hon fått morötter.. Jag...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka