Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vill bara skriva av mig lite .Har hästen på träning sen ngn månad,runt jul kom ett besked vi tror hästen börjar bli blind , har fel på...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: AWAKE
·
V
Foder & Strö Någon som har erfarenheter av Kra**t Rehab? Vid vilka tillfällen och med vilket syfte? Ska det blötläggas? Vilken mängd har ni...
2
Svar
22
· Visningar
2 285
Senast: FiaPiaLisa
·
Foder & Strö Det jag vill uppnå är att fodret ska vara smakligt och göra att en svårgödd häst har lättare att lägga på sig hull. Vilket av...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: hillevie
·
T
Hästvård Nu börjar det bli för mycket under alla de åtta år vi haft häst så är detta året det värsta. Så blött det är i hagar ! Muggen trivs som...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 539
Senast: Mumin_79
·
M
Hästvård Mitt sexåriga dressyrsto har (troligast) fastnat med bakbenet i staketbanden. Detta skedde juldagen! Hon är nu (10 januari) fortfarande...
Svar
5
· Visningar
5 821
Senast: Mosegrafinee
·
E
Foder & Strö Är det någon här som använder det? Jag har hört av en i stallet att det är väldigt bra, hon ger det till sin häst "för att det...
Svar
12
· Visningar
1 975
Senast: Ylva86
·
D
Hästvård Vad väger en vuxen islandshäst på ett ungefär???:confused:
Svar
16
· Visningar
2 768
Senast: nyponros
·
H
Hästvård Hej! Min ponny har börjat bajsa löst. I början brukade hon göra det när hon blev nervös men nu har hon gjort det isnart 1 månad. Vad...
Svar
18
· Visningar
1 885
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Hej på er.. Lucern hackat strå, är det riktigt bra för hästar som är lite svåra å hålla i hull?? En kompis tycker jag borde testa och...
Svar
15
· Visningar
1 397
Senast: Molin
·
A
Hästvård Hur har ni gjort när era hästar fått balltramp?? Jag förstår ju att man ska tvätta och hålla det rent förstås.. Men det blir ju skit i...
Svar
7
· Visningar
3 333
Senast: Lisaaa__
·
S
Hästvård När jag klippte min häst så märkte jag att han hade något svampliknande i huden. Någon sa till mig att det kunde vara rengskållor, men...
Svar
9
· Visningar
1 524
Senast: Simpsons
·
N
Foder & Strö Hej! Hur länge kan man förvara hö i en lada liggandes på pall? Inget regn kommer åt dock självdrag...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Kan man få fång av mögligt ensilage?
Svar
5
· Visningar
1 152
Senast: arabia
·
F
Hästvård hej! vi ska åka in med min och mammas häst till klinik imorgon (om vädret tillåter). han har under en tid varit lite konstig i bakbenen...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: Fnytt
·
Hästvård Rider ett halvblodssto som är helklippt. det är en skäck med väldigt mycket vitt. i princip hela kroppen är vit utom huvudet och två...
Svar
15
· Visningar
2 132
L
Foder & Strö Hur gör ni när ni får hem en häst som har proteinbrist, alltså hur fodrar ni dem, för att de ska bli fina igen? Ger ni dem mer protein...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: LindaK
·
E
Hästvård Nu har jag hört lite olika angående det här med mugg o vet inte riktigt vad man ska "tro" på.. Det var nån som sa till mig att man...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 768
Senast: Ia4
·
H
Hästvård Jag har ett treårigt friesersto vars vänster bakknä knäpper när hon går i volt. Jag hörde detta ljud i helgen och hade veterinär ute...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: Hillabilly
·
M
Hästvård Nu ska ni duktiga bukefalare få hjälpa mig lite. Jag har naturligvis boka tid på klinik nästa vecka men tänkte ändå höra med vad ni...
Svar
9
· Visningar
2 227
Senast: momeli86
·
R
Hästvård Nu har jag tempat min häst 5 ggr den här veckan,för att få fram hans medeltemp.. Det här är resultaten: 37,7 + 37,8 + 37,3 + 37,9 +...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka