Leriga hagar

Sv: Leriga hagar

*knapplån*

Hej, är det ngn som här vet om en oskodd hov i en lerig hage ger bättre grepp i geggan än en skodd hov med brodd???

Varför jag ställer denna fråga är endast utifrån denna fråga som kom upp lite off topic i en helt annan tråd som handlade om fång.

--------------------------------------------------------

Fråga Mumin_79, citat:

Jag syftade på lerigt väder eller hjälper broddade skor mot halka i lera också?

Mumin

Slut citat:
---------------------------------------------------------

Min erfarenhet säger att svaret är ja såvida nu inte hästen under denna långvariga regnperiod börjat utveckla simfötter men jag kan ha fel och skulle därför gärna vilja höra lite flera åsikter från Er som har kunskapen om detta.

Sv: Leriga hagar

Ber moderatorn ta bort detta inlägg då om jag ville skriva detta i denna tråd hade jag gjort det samt att det är urklippt ur en disskussion och ett sammanhang. Ber Coari vara snäll att respektera att jag ställer mina egna frågor där jag själv behagar ställa dem.

väntar fortfarande på länken på undersökningen gjord som utlovat? Eller är det som vanligt stor i orden men liten på jorden?
Coari

väx upp

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 214
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Hello
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18