Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trodde väll aldrig att jag skulle uttrycka denna begäran men: JAG VILL HA KYLA OCH SNÖ!!!!!!!
De vågar kanske inte...Du minns ju att i den tråden skulle de blivit anklagade för att inte ha ordnat till en vettig miljö för sina hästar och i värsta fall inte borde ha häst........Inga större reaktioner!
Ja det är ju en tröst för hästarna.rår över tillfälliga vädertyper men om vi tex fortsätter att ha så här varma vintrar måste vi tänka om när det gäller hagar.
Mina hästar får gå i minihagar nu som nästan är stenlagda. De får inte gå ut i den leran som finns i deras vanliga hagar. Då får de hellre stå inne faktiskt.
Nähä. Jag tyckte det var kraftigt motstånd jag.För min del har jag aldrig sagt att det inte var ok att hålla hästar inne enstaka dagar.
Skillnaden är?Däremot att det inte var ok att inte ge hästar så gott som daglig utevistelse därför att man inte har vettiga hagar
Ja den kan ju det om man hela tiden förlitar sig på att regnet ska upphöra och tjälen ska komma.(även en vettig hage kan TILLFÄLLIGT bli mer eller mindre oanvändbar).
Hörrrööö! Jag har gett en rådet att använda gummihandskar så hon inte ska frysa om händerna när hästen ska få all lera bortspolad. En skrev att hon faktiskt kunde tänka sig att låta hästarna stå inne då det är som värst i hagen. Då svarade jag (med den andra tråden i färskt minne) att så är inte OK att tycka eller göra enligt många här.Men visst vill du förstöra även den här tråden genom att inte läsa vad andra skriver kan inte JAG hindra dig.
Mugg har jag inte sett till hos någon av dem - kanske just på grund av att alla har rejält med hovskägg?
Immer
Men det förklarar inte min "brist" på mugg... Här finns alla typer av hästar och även två av dem som hade värst mugg (rasp, jag bodde i grönsåpahinkar förra vintern) i fjol. Jag har inte en muggskorpa på en enda häst i år. Den enda förklaring jag kan ha på det är att vi bytt vinterhage.