Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hädanefter blir det diskmedel i varenda vattenbunke eller dikeDet är ytspänningen som försvinner när man har diskmedel i vatten och det är därför småkryp inte överlever - de drunknar.
Vad är det för fel på vanligt hästschampo? Jag skulle inte vilja bli duschad i diskmedel i alla fall...Låter obehagligt.
Nej, och tänker absolut inte göra det det är ju fruktansvärt uttorkande...skulle aldrig i livet tvätta min häst med det!
Hur gör du med hästens leriga ben när den kommer från hagen? Då finns det ju ingen annan utväg än ta en dusch med slagen på benen. Denna höst har min häst varje dag kommit från hagen och se ut som någon trott att hon varit en marsipanhäst och doppat henne i choklad (lera)??
Ja det var precis det jag trodde också, men när jag jobbade hos en veterinär rekommenderade han absolut att bada hundar i UTSPÄTT Yes Original-diskmedel. Alltså inte en sträng över ryggen utan blanda ut det i någon liter vatten först. Har provat på hunden och det fungerar jättebra! Diskmedel har trots fettlösliga egenskaper ett väldigt hudvänligt och skonsamt pH-värde, jag har själv provat på häst någon enstaka gång sedan jag fick veta detta och har inte sett några negativa effekter. Men man kanske inte ska använda det alltför ofta....
Läste dagens Jönköping Post som hade ett repotage om Angelie v Essen och hon tvättade sina hästar med diskmedel och sa att det var det bästa. Hmmm, tänkte jag det är ju billigt så det måste jag testa.
Men hur gör man då, ska man spä ut diskmedlet i en hink och tvätta med svamp eller tar man diskmedlet som ett schampo. Kan man tvätta hela hästen med diskmedel?
Är det någon som har testat??
Mvh Jenny