MIn häst svälter stallägaren bantar henne

Sv: MIn häst svälter stallägaren bantar henne

Hon har nu fått komma tillbaka till gamla stallet och där vågade jag knappt ta av henne täcket.
Men nu äter hon i runda tal 17 kg hö om dygnet och får ordentligt med kraftfoder. Jag vågar inte öka det för fort men nu står hon på halm med och kan äta det om hon vill.
Har börjat rida henne lite och hon tycker det är jätteskoj.
SVärmor är mindre glad hon ville ha hästen kvar där så hon skulle få sällskap att rida, emn det sa jag ifrån då jag sa det att jag har hästen för att rida fler ggr i veckan än en och då tyckte hon jag skulle låta en tjej från trakten rida min häst. Hade jag inte flyttat henne så garanterar jag att nån annan hade ridit min häst utan lov från mig.
Skönt att få rå henne själv...

Om du har stora problem med stallägaren, så kanske du ska flytta?
Har du sagt till henne på skarpen?

Vad äter din häst och hur ser den ut?

Alltså, han är ju inte svält mager men det är liksom inte bara det som är problemet, det är ju en del omkring med.
Han äter ca 6 kg om dagen, cirkus 160 hög, mycket kraftig i typen.

Egentligen inte, men det kommer nog att hända, jag har inte "lite" temperament...

:) Vad skönt att du fått "tillbaka" henne!

Brukar funka bäst när man får göra sakerna själv och vet att det blir gjort som man vill;)

6 kg till ett lettiskt halvblod! :eek:

Hade det varit en ponny så hade det varit annorlunda, men inte till din stora häst.
Alldeles för lite ju!
Minska ist på kraftfodret om du nu verkligen måste minska på nåt.
Motionera mera eller ge åtminstone halm att knapra på.

Stå på dej mot stallägaren!
Låt inte h*n tala om hur du sköter din häst (jag antar att du gör det som man "ska")!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka